Thursday, November 12, 2009

rezeki

bulan ni da masuk bulan ke5 aku dialam pekerjaan..alhamdulillah, berkat rezeki n doa mak ngan ayah kot..elok pas abes blaja aku teros dapat kerja yang sesuai dengan degree aku..lat 4 bulan pas kerja ni, cimb lak panggil aku..dah lah aku tak mintak, dalam ramai2 yang pergi interview aku dapat position ni..rezeki makin murah cimb offer aku for permanent..memang aku syukur sangat dengan rezeki yang aku dapat ni..mungkin salah satu sebab, sebab aku nak kawen kot..en jejaka memang awal2 lagi dah bagitau, pas kawen die nak aku dudok dgn dia..even aku terpaksa berhenti keja kat melaka ni..tapi sekarang tak payah benti keja la sebab dah dapat keja kat kl nun..cuma sedeh aku nak tinggalkan mak n ayah kat kampung..baru 4 bulan aku dok kampung dah kena klua balek..sian plak aku kat parent aku tapi aku pergi untuk dorang gak..kalau aku ada kerja yang stabil, untuk kesenangan dorang gak..

aku terpikir gak naseb kawan2 aku..ramai je lagi stil tanam anggor even result stok2 dL..aku yang result cukup2 makan ni senang lak dapat kerja..mayb bila memang dah pasang niat nak kawen so ALLAH permudahkan rezeki aku..cepat dapat kerja so cepat lah aku kumpol duit kawen..

berkat mak n ayah tu pon penting gak..para pensyarah yang dok jerit ngaja (tapi lecturer aku kat puncak semua steady je..tade jerit2..aja kelas pon relax je nak ponteng2)..cakap pasal lecturer ni aku ada sorang lec fav aku..dari aku diploma part1 sampai la aku degree part6, bole kata everysem aku akan masuk kelas dia..dah masak sangat dah ngan peel die..stok lawak atk hingat la dia ni..dalam kelas selamba je dance ice2 baby..lecturer paling kewl tapi jangan la ponteng kelas die..tak pon asignmen lambat..memang die hangin gila..kitorang kat dalam kelas die memang tak sempat nak ngntok..dok bantai gelak je..kadang2 gelak sebab die gelak..memang lawak dia tu..denga dia ketawa je dah cukup lawak..lagi satu yang paling besh en yamin ni tak kedekut markah..yang penting komitmen..dia akan tolong studen..die jugaklah yang banyak nasihat aku pasal stadi, life...pasal berkat..ayat dia yang paling aku tak leh lupa bila dia cerita pasal berkat..dia kata, kalau nak buat jahat sekalipun tapi masa test or final jangan la tiru..kalau tiru konfem ko susah nak dapat kerja(unless ko keje kat company bapak ko ataupon kroni2 ko)..masa buat asignment, jangan just menumpang je..buat kerja sama2..kalau grupmet tak redha, tak halal markah tu..tak berkat tau..ni lah antara pesanan2 die..memang berbekas kat aku sebab masa dia cakap aku blaja stil main2..insaf aku bila dia sebot pasal berkat, pasal kerja..



en yamin yang lawak

tapi apa yang aku boleh kata dalam cari kerja ni, berkat tu penting..aku takde lah nak riak kata aku sangat diberkati tapi aku juz folow apa yang orang kata bagus..even aku tak pandai mana tapi aku cuba buat asignmnet aku sehabes boleh even ada grupmet aku yang selamba je tak buat kerja dengan alasan laptop rosak, ade photoshoot la (bajet model terkenal)..apa la..even aku tak sempat stadi untuk test sebab aku kena buat asignment yang banyak sebab grupmet aku yang lain ada yang bz kan diri dengan tdo takpon pergi meronggeng bersama jejaka kat luar setiap malam..biarlah markah test aku rendah, asalkan aku buat sendri..kesimpulan die, belajar la bersungguh..jangan dok nak nyusah kan orang je..









No comments:

Post a Comment