Thursday, November 5, 2009

aku dan persiapan

hari ni, secara officially nya aku mula membuat persiapan perkahwinan kami..selepas en.jejaka bagitau aku duit dia dah cukup nak kawen so aku dah boleh lah mula buat persiapan perkahwinan kami..date kami dah pilih..aku memang sengaja tak nak pilih time cuti sekolah..konfem ramai yang buat wedding..lecehlah camtu...ni pon aku baru print wedding planner..senang segala perancangan taok dalam planner jadi nya teratur la sket kan..tentang benda2 yang hendak dibeli, dah banyak dah senarai cuma duit je belum banyak lagi..tapi yang paling excited kakak2 aku..cam dorg plak nak kawen..aku follow je lah ape pendapat dorg selagi kena dengan taste aku..sekarang aku cuma fikir kan hari aku yang mendatang bersama lelaki yang aku cintai..

1st step aku, aku nak cari baju nikah dan design..nak tempah pon satu hal..aku tak tau lah nak tempah kat mana..based from my past experience, semua tailor hampeh terutama dekat melaka ni..rosak kain aku..main sukati je nak ikut fesyen dorg dengan alasan fesyen aku tak cantik..so what??aku yang nak pakai, skati aku la kan..bukan kau yang naka pakai..tapi nk buat macam mana, nasi dah jadi bubur..tahap kehanginan semakin meningkat bila tunang aku pun marah sama sebab die yang belikan kain2 tu..bila tak jadi, mengamok la member..adeh..penin aku pk mana nak cari tailor..nak tempah kat rizalman, tak mampu la pulak..tolong..bagitau aku kat mana aku bole tempah baju nikah aku..

setel bab baju, kami nak kena design kad kawen lak..p2 amek gambar pre-wed..tema pre-wed pon aku lom pk lagi.tengok lah camne nanti..susah2 sangat, aku pakai je la baju raya duduk tengah jalan..kelas gitu...

tu belum lagi bab barang hantaran. perhiasan rumah..aku rasa, start minggu depan aku dah start nak meronda satu kota cari kedai pengantin..mak andam pon tak bole main sebarang..dapat macam masa aku tunang dulu..mau aku jadi ziana zain di zaman milenium..ish...takmolah mak jah...wat kena gelak sampai tua je..mau sampai aku da bercucu benda tu jadi bahan kawan2 aku..so, b4 mimpi ngeri tu terjadi, aku kena bertindak pantas menggigihkan diri aku cari mak andam yang vogue..yang ada taste terkini..bukan taste semasa ziana zain kawen..lupa, mak aku tak nak mak andam bapok..sori ye pak andam..mak i da reject u all awal2...

mulai sekarang, dari yang perkara yang besar sampai lah sekecik2 perkara aku kene pk betul2, detail sedetail-detailnya..bajet aku pon kene agihkan dengan bijak..senang cite, macam2 lah aku nk pk..pk tu..pk ni..pk2 kan lah eh..

No comments:

Post a Comment