Showing posts with label jalan-jalan cari makan. Show all posts
Showing posts with label jalan-jalan cari makan. Show all posts

Wednesday, November 18, 2009

subway@tune hotel

Last friday masa aku baru sampai KL, we had our dinner at subway tune hotel..1st aku tengok of course lah interior design die..dah jadi cam habit lak kalau makan mesti teroka interior design restoren tu..for tune hotel subway aku boleh bagi satu bintang je...seriously tempat dia sempit dan bagi aku kurang selesa because the arangement of the table is in the middle of the hotel lobby..lobby dia dah la kecik, lepas tu tengah2 tu ada meja subway and belakang tu ada 7-eleven..so orang nak g 7 eleven kena lalu di tengah laluan meja yang memang da sempit..

Malam tu aku order cajun chicken sama dengan en jejaka..roti je beza..yang best dekat subway ni kita bole main pilih2 nak tarok apa kat dalam sandwich tu..cam makan kat umah suruh bagi arahan kat bibik nak makan sandwich..mula2 dia suruh pilih roti den die masuk kan cheese..lepas tarok cheese kat roti, die panaskan dalam oven sebab nak bagi cheese tu cair..after that, pilih lah sayur and inti yang berkenenan di hati..kami pilih cajun chicken..sedap sangat daging dia..sayor die ada macam2 jenis..so kalau tak makan sayor,cakap lah tak nak sayor..ada salad,onion, olive, jeruk etc..those yang tak makan pedas tu jangan la pilih cili jeruk dia...quite hot rasa dia..sos pon boleh pilih nak sos apa...cuma yang tak best dia letak sos sikit sangat..hantu sos cam my asri memang tak boleh makan makanan kekurangan sos..mati selera dia kalau takde sos..lastly we all tapau je makan kat rumah sebab boleh makan dengan sos sepuas-puasnya..



Tuesday, November 17, 2009

toast@old town cafe

sabtu lepas, lepas tengok muvie aku n en jejaka berasa sangat lapau tapi tak nak makan berat2 sebab kami in process diet la kononnya..so kami decide nak makan ringan2 je malam tu since dat time pon da pukul 12 lebey..roti bakar pilihan yang terbaek rasa nya untuk menu kami malam tu..lagipun aku tak pernah try white coffee old town yang digembar-gemburkan tak cukup secawan.. maka semasa on d way balek tu kami pun singgah lah old town cafe..mula2 ingat nak pegi yang kat area kota damansara tapi tutup awal lak..jadinya en jejaka kena pusing balek ke dataran sunway, kota damansara cari old town yang still bukak..die tutup lambat sikit..kol 2 pagi baru tutup..



malam tu aku pon makan la roti bakar and white coffee dia..seriously, aku sangat kecewa dengan rasa kopi dia..manis, tak rasa lemak sangat..lagi sedap minum yang 3 in 1 punya..roti bakar die bolehlah...aku juz boleh bagi rating 2/5..kopi memang out..tapi aku suke dengan interior old town ni..nampak klas tau..so cozy jadi port lepak..

Wednesday, November 11, 2009

Yellowcab pizza

Last week aku n asri makan yellow cab piza yang dekat jalan raja abdullah tu..sebab celebrate aku dapat keje kat cimb n perkahwinan kami..hari tu masa aku nak pergi interview die janji kalau aku dapat kerja cimb die belanja makan yellow cab sebab die kate piza kat situ sedap..petang tu sampai je aku dari melaka kami teros gi makan yellow cab pizza..

dari luar aku tengok suasana kedai agak menarik dan sempoi..tapi interior dalaman dia biasa aje..customer petang tu aku dan 1 lagi family..orang tak ramai tapi serve die agak slow..sebab ni 1st time aku makan kat situ, aku order piza yang paling top..ni apa yang cashier tu cakap..lku tak tau nak order yang mana..ikut je la mana die kata bagus..lama gak aku tunggu piza ni..lebeh setengah jam gak la aku tunggu..

hari da gelap baru aku dapat piza tu..(ceh..padahal aku datang kol 6 setengah) air tin dah setengah tin aku minum, dah nak ilang sejuk die..agak lama la aku tunggu..padahal customer takde lah ramai pon..naseb baek piza die sedap..seriously sedap..cheese banyak, capsicum segar, olive ada..ayam, pepperoni..campuran yang aku rasa sedap sangat sebati..piza die penuh dengan ramuan memuaskan rasa..compare ngan pizzahut yang harapkan roti je tebal..memang puas hati piza yellow cab ni..kami mampu habeskan semua piza..aku tak tahulah sebab lapa ataupun sedap..tapi aku rasa sebab piza die tak muak cam piza hut..selalu kalau piza hut makan 2 keping dah muak..tapi piza ni memang lain..even harga dia lebeh sket compare ngn harga piza hut tapi berbaloi dengan rasa die..kedai ni takde tax..according cashier, pay what you see.get.means no hidden cost la..


Pic:Sdp kan?:-p

cuma satu je yang aku tak suka kat yellow cab ni semua perkakas dia untuk makan guna yang pakai buang..pinggan, sudu, pisau semua plastik..sos pon dalam paket..agak kurang selesa untuk makan dalam keadaan begini..last2 aku dengan en jejaka makan guna tangan beralaskan kotak die ni je..lagi senang nak makan cuma leceh asek nak kena bukak paket sos..

Thursday, October 29, 2009

ikan bakar keramat

las week aku ade interview dekat sieger engeneering..company bumiputera yang baru nak naek..alhamdulillah, aku dapat keje tu tapi aku tolak..sebab nya, gaji die nak offer sama taraf dengan diploma rate..mungkin orang kata aku demand, tapi berpada-pada lah kalau nak bg offer pon..kalau nak budak degree, bagi la gaji up sket at least 1.8k..mayb belum sampai masa aku berhijrah ke kL kot..after interview, aku pegi makan kat iakn bakar keramat yang dekat pasar keramat dan LRT keramat..kalau dari jalan sultam ismail atau yang sewaktu dengannya, naek AKLEH satu plaza tol je da sampai..dekat sangat pon..tapi, yang jadi masalah nak masa nak makan..nak parking pon siket nya punya..kawasan situ memang gile sempit dengan orang nak lalu dan parking..lastly, tunang aku aprking jaoh dekat area dewan..jalan kaki pon jalan kaki lah labu....asalkan dapat makan kat situ..yang tunang aku kata sedap dan berbaloi..




sekali lagi kami harus bersabar..dah la aku berjalan kaki jaoh, nak tunggu untuk duduk to be served pon lambat sangat..lebeh kurang 20 minit baru kami dapat duduk..disebabkan tunang aku nak kena masuk kerja pukul 2, so kami sangat kesuntukan masa..tapi, segala pengorbanan aku berpanas nak makan ikan bakar memang berbaloi..air asam + sup kaki ayam dia memang sedap..no wonder la tempat ni full je selalu..even gerai die buruk, sempit, panas dan agak kelihatan kotor..those yang memang fussy dengan hygene aku rasa mesti tal selera nak makan kat situ kot...aku dengan en jejaka sangat lah menikmati ikan bakarnnya sampai tulang..

*harga + rasa memang sangat berbaloi-baloi..tak sampai rm 10 pon..