Thursday, November 19, 2009

perihal persiapan 1

Sekarang ni tinggal lebeh kurang 3 bulan untuk aku buat persiapan perkahwinan kami..pasni aku dah tukar keje baru so tak taulah sempat ke tak nak buat semua persiapan2 ni..cuti pon konfem tak boleh main cuti sebarang..tapi aku sangat bersyukur sebab anyah n uda sangat ringan tulang nak bantu aku dalam persiapan perkahwinan aku ni..kira anyah ni cam internal wedding planner aku la..so dia lah yang uruskan banyak benda..bab baju pun dia orang yang g jumpa tailor..baju nikah n baju sanding aku kene tempah sebab size aku ni special sangat..lagipon saja nak tinggalkan kenangan untuk perkahwinan kami..nanti boleh lah cakap kat anak cucu, ni lah baju nikah nenek ngn atok dulu..so memorable kan camtu..tapi aku agak penin jugak memikirkan fesyen baju yang sesuai untuk kena dengan tema..kakak2 aku dah berkenan nak buat tema english..aku follow je lah..abes semua website aku bukak dek nak dapatkan ilham..

last week anyah ngan uda pegi jumpa wedding planner aku, nina. bincang punya bincang, diaorang dah dapat gambaran tentang tema baju aku..cadangannya aku akan pakai baju kurung nikah masa nikah dan dress untuk sanding..material lak dari chifon silk..aku follow je lah since ni dia orang kata cantik.. next week aku dan en jejaka akan ke JB sebab nak g pilih kain dan fitting sekali..pastu nak tengok door gift sekali kat ayer itam..tapi kan, aku stil penin nak cari tudung macam mana..*nikah aku pakai tudung..nyanya lah yang kena carikan ni..aku yang nak kawen, nyanya n uda lak yang penin..





*credit to pakcik google for all those pic..ni design2 baju yang en jejaka berkenan*

1 comment:

  1. aik...??nak pakai ala minang ke laling....??wahh sejak n9 menang pialo malaysia ni...semua berkenan kek gaya piloh ni haaaa....heheheh!!
    ehhh kalau ko ada browsing2 kat mana2 web n ko b'kenan ngan dsign tu or slightly yg ko suka...let me knw k....so aku bleh dpt gambaran yg lebih jelas k...take care!

    ReplyDelete