Wednesday, November 25, 2009

aktiviti cuti sekolah

selain dari orang kawen, berkhatan@sunat is the common thing yang orang akan buat bila cuti sekolah..anak2 lelaki yang 4 orang tu pon sunat masa 1st day cuti sekolah..tapi aman sunat kat JB sebab mummy dia buat kat JB..jadi yang berpantang dengan aku kat kampung cuma 3 makhluk halus, riet, angah n ajim..even 3 ni pon aku rasa macam jaga 10 anak yang eksiden padahal sunat je..kat hall umah aku ada satu tali panjang untuk gantung 3 kain pelekat..budak2 ni panggil sarung tempat diorang rehat..siap setting tv ngadap dorang supaya tak busan masa berpantang nanti..



suasana berpantang di rumah

habes je kesan bius, start la lolongan dari 3 makhluk halus ni..cuma yang paling steady angah lah..even saket dia boleh cool lagi tahan..kadang2 je merengek sikit2..riet ngn ajim la paling kuat jerit..dari pagi sampai tengah malam..dalam tido pon merengek lagi..saket bena agaknya bersunat ni..jalan pon terbongkok-bongkok macam nenek kebayan..mula2 cam kesian jugak tengok budak2 dok derita tahan saket tapi lama2 aku tengok lemak pulak...nak pape semua main jerit je..mengade sungguh mereka ini..lalu sebelah pon terjerit saket, bukan saket pon sebenaunye, tapi ngeri yang lebeh..diorang takot terkene benda tu..tu yang dok jerit je..tapi tido malam agak kesian aku tengok mereka..da biasa tido lasak tapi untuk seminggu ni terpaksalah tido dalam sarong je..masa tido lak, kalau saket tengah malam kena la aku pelok dulu, popok baru bole diam..nak2 ajim..aku tak tau lah kuasa psikologi or apa, tapi bila dia nangis sakit2, bila aku peluk, okie pulak dia..jadi nya, kenalah aku pelok ajim malam2 bergilir dengan mak aku...

masuk hari kedua, dah okie sikit cuma kali ni asek dok tegang je..terpaksa la aku dok ketok2 lutut diaorang ni..kalau pedih, kene tiup..macam2 hal tau diaorang ni..bila balutan dah bukak, aku rasa ngeri+geli lak tengok benda tu..cam pelik je aku tengok budak2 ni punya..dah lain rupe dah benda tu..

sekarang ni diorang dah okie sikit compare ngn masa awal2 sunat dulu..masing2 dah boleh bangon..dah boleh jalan sikit2, duduk terkangkang2..taklah terbaring je..sakit pon da kurang juz tunggu kering je..tapi yang jadi masalah aman punye jahitan bleeding..dah jumpa doktor tapi doktor kata okie..riso betol aku boleh pulak bleeding..muka da pucat dah sebab darah bayak sangat keluar tapi doktor kata takde apa2..tapi asal bergerak je mesti darah..uda dah give up tak tau nak buat apa..

aku rasa, dulu masa bancik sunat, okie je..selamba je dia lari2..tapi kenapa lah anak2 ku ni semua ada masalah..kalau aku tau saket camni, sanggop aku soh diorang wat smart clamp..mahal pon tak pelah asal diorang tak derita camni..




No comments:

Post a Comment