Tuesday, November 17, 2009

2012

last week aku tengok cerita ni..sebab aku dapat tiket free, so aku pon g la tengok dengan en jejaka kat time square..aku memang tak ada intention pon nak tengok sebab based on review yang aku baca cite ni juz dapat 1.5 out of 4..so dapat agak lah cite ni agak busan..dah lah aku tengok betol2 kat row paling bawah..memang sangat tak selese..saket tengkuk aku dok mendongak..naseb la tiket free..kalau tak, sanggop aku tak tengok dari dok cam ni..aku rasa kalau jarak screen ngn seat bawah jaoh sikit mayb dapat membantu kot..macam panggung kat mahkota parade aku rasa better lagi kot seat bawah dia..

cerita bermula bila ada seorang mamat dapat kesan yang satu perubahan suhu dan kerak bumi berlaku..lepas tu para pemimpin g8 pon buat persiapan kapal yang paling canggih untuk selamatkan mereka dari malapetaka..cam bahtera nabi noh tu..(mat saleh ni suke tiru teori islam tapi bongkak taknak mengaku).Although dlm Bible pon ade tp aku pikir Al Quran lg complete. hanya orang2 tertentu je boleh dapat kan seat kat kapal tu..1 kad hage die 1bilion euro..so korang fikir lah sapa je yang mampu nak beli kan..

basically cite ni sangat klise/cliche' sebab asal nama hero je mesti selamat sampai aku tak rasa suspen..whatever pon, hero die mesti selamat..redah api, tanah runtuh, gunung berapi..orang lain semua tak selamat tapi die takde apa2 pon..maintain kewl je..ada 1 scene tu, masa hero anak beranak stuck dalam air, hero hilang kejap tapi aku malas nak suspen..dah boleh agak dah yang dia akan selamat..memang die timbul balek..even orang kaya yang ada access card pon last2 mati tak sempat naek kapal mahal tu..yang hero walaupun takde duit tapi famili die still selamat siap dapat usya balek janda lama dia..hero die tak pernah kalah..sentiasa je menjadi hero..lepas tu konflik bila orang2 yang berkuasa bersikap selfish..lepas kan diri sendiri tak fikirkan orang bawahan..

tapi yang best pasal cite ni die punya kesan CGI memang best la..nampak cantik..jalan cerita n garapan je membusankan..kalau nak feel sound and effect, tengok kat wayang memang berbaloi..unless umah korang ada sound system yang terbaek..baru puas..








No comments:

Post a Comment