Thursday, April 1, 2010

MATTA

Start lepas kahwin, 22hb aku dah mula kerja baru..selamat tinggal CIMB..agak ralat dan sayang nak tinggalkan kawan2 di CIMB..semua memang best even masing-masing selalu tension dengan kerja..dengan bos of coz lah..

setelah aku fikir masak-masak, memang aku kena tinggalkan dia..aku nekad berhenti bila bos aku berkeras cuti aku hanya 2 hari.so i have no choice..takkan lah aku nak balik kampung 1hari sebelum nikah dan tinggalkan rumah 1hari selepas kahwin..untuk kebahagian semua, aku kena korbankan sesuatu.

3 hari menganggur aku dapat offer matta..even benefit dia tak sebanyak di tempat lama, tapi inilah rezeki aku..mungkin betul rezeki aku bukan di sana..orang kata, kalau niat kita baik ALLAH tolong juga..

nak buat keputusan memang susah, tapi setiap apa yang kita buat tak ada salah..yang penting, cara kita menghadapinya..memang aku dalam dilema masa nak decide quit atau stay..cuma satu je. kita tak kan dapat 2 benda yang kita nak dalam satu masa..lama aku fikir..apa jua tindakan yang aku buat akan ada pro & con..masa tu, yang aku fikirkan mak dan majlis perkahwinan aku yang depan mata..nak pastikan berjalan lancar, aku kena korbankan benda yang selepas itu, iaitu karier aku..since daripada tu, aku rasa jalan terbaek adalah quit.

dengan belum dapat offer lain, aku nekad resign.bak kata kawan2, rezeki ada kat mana..so membuatkan aku nekad berhenti.

ALLAH nak tunjukkan kot. even masa aku resign aku belum dapat mana2 offer, lat 3hari after aku resign aku dapat offer kerja..majlis pon berjalan lancar..mak senang hati aku dapat lepak lama kat rumah..2minggu aku spend time dengan mak..aku pun puas hati dapat uruskan majlis..seminggu sebelum majlis sangatlah banyak benda yang ada saja tak setel.

aku rasa, kalau nak buat apa2 keputusan, kalau untuk kebaikan, ALLAH mesti tolong punya..yang penting berkat mak ayah..kalau dah kahwin, berkat suami..

aku sayang suami aku...=)





No comments:

Post a Comment