Saturday, April 3, 2010

majlis perkahwinan banyak dugaan

seminggu sebelum aku majlis aku berlangsung anak buah aku, adreena masuk hospital.Memang sedih sangat sampai aku terfikir nak batalkan je majlis yang akan berlangsung lagi seminggu ni..Aku paling rapat dengan anyah, even majlis aku ni dia banyak sponsor dan plan untuk wedding aku..dia lah yang bersusah payah menyiapkan segala keperluan tanpa meminta bayaran 1sen pon.

Memang dari kecik aku memang sangat rapat dengan dia..dia menatang aku macam minyak yang penuh..apa yang aku nak, semua aku dapat..apa yang terjadi kat aku, masalah aku semua dia tahu..even kalau aku tak beritahu dia pun, dia akan tahu aku ada masalah atau tipu dia.

Bila dengar anyah tak dapat nak balik untuk wedding aku, seluruh semangat aku hilang terus.tapi yusz berjaya menguatkan semangat aku untuk meneruskan majlis sebab dia kata tak kan nak biarkan usaha anyah habis macam tu je..selaind dari keluarga aku yang memang bertungkus lumus menjayakan majlis aku,yusz lah yang menguatkan semangat aku untuk menjadi ceria..kedatangan kak su, mas dan casper malam sebelum nikah memang melegakan aku.

tapi sepanjang masa majlis berlangsung macam2 hal terjadi.dengan keadaan aku yang emosi kurang stabil secara tiba2 aku rasa nak kecik hati dengan kawan2..aku pon tak tahu kenapa aku nak rasa kecik hati.

tapi ketidakhadiran anyah masa majlis aku memang bagi aku impak yang besar.naseb lah ada rakan2 yang sentiasa ingatkan aku dan uda yang sabar je selalu..mungkin tu penyebab aku rasa cepat terasa bila kawan2 aku balik lambat.aku terasa kehilangan lagi sekali.mungkin perhatian anyah dah tiada membuatkan aku tamak perhatian kawan2..

setelah aku lalui ni semua, kita kena selalu bersedia dengan segala kemungkinan.macam aku, tiba2 orang kuat aku takde masa wedding aku..rasa down sangat masa dia tak boleh balik. Naseb baek ada kawan2 baek aku, kuat jugak aku rasa.tapi sebab terlampau tertekan dengan keadaan membuatkan aku secara tak sengaja memarahi mereka.sampai sekarang aku menyesal sebab terlampau emo.

nak kawen, dalam masa majlis berlangsung memang akan jadi perkara2 yang kita tak nak..perkara yang kita tak terfikir akan terjadi.jadi, kenalah kuatkan mental untuk menempuhi segala kemungkinan yang ada. taklah jadi macam aku..macam orang blur tak bersemangat je bila benda2 macam ni jadi.

No comments:

Post a Comment