Sunday, April 11, 2010

Hantaran

DSC_0614

hantaran dari kedua belah pihak

DSC_0318

hantaran dari ku untuk suami.tema aku pink putih.

DSC_0319

Minyak wangi

DSC_0320

Buah-buahan

DSC_0321

Jam dan cincin

DSC_0322

Coklat

DSC_0323

Wallet & Belt

DSC_0324

Sepersalinan Kemeja + Seluar

DSC_0325

Kasut

DSC_0326

Al-Quran

DSC_0332

Sirih Junjung

Ni antara hantaran2 aku untuk suami. Barang2 ni semua aku beli sikit2. Barang lelaki memang harga dia lagi mahal dari barang perempuan.Macam baju, dengan harga baju sahaja boleh cover harga 2-3 barang perempuan. Jadi orang lelaki janganlah bising beli barang perempuan mahal.  Setakat beli kasut 200, beg tangan 300, belum boleh cover harga untuk baju lelaki sahaja. Belum masuk seluar, kasut, dan barang2 lain lagi. Orang perempuan ni nampak je barang rumit tapi harga untuk barang perempuan murah jika hendak dibandingkan dengan lelaki. Barang lelaki simple tapi susah nak jumpa yang murah. Kalau diperhatikan pun, kalau time sale, baju perempuan yang RM10 dah lawa, cuba cari baju lelaki yang berharga RM10, susah nak jumpa yang lawa.

Ini pendapat aku, alang2 nak bagi barang hantaran, nak pakai lama. Sebab benda2 ni ada sentimental value yang sangat tak ternilai harga dia. Jadinya, carilah barang yang betul2 berkualiti, tahan lama. Kalau boleh, nak lekat sampai tua. Anak cucu boleh tengok lagi kenangan terindah kita. Aku tak minat nak bagi gadjet sebab gadjet tak tahan lama. 2-3 tahun dah obselete.

Hantaran2 ni semua digubah oleh kak uda aku..those yang nak tempah dekat dia pon boleh..charge aku tak tau nak cakap macam mana sebab dia buat kan untuk aku free..hehe..Aku sedikit beruntung sebab aku kahwin famli dan kawan2 banyak sponsor. Apa guna famli kalau adik kahwin berkira nak sponsor kan. Aku kan adik, mestilah ramai yang kena sponsor. (“,)

***********Ribuan terima kasih kepada Mak ayah, adik beradik ku..dan juga sahabat baik aku yusz, Kak su dan intan yang sudi sponsor**********

No comments:

Post a Comment