Thursday, April 1, 2010

hidup baru

aku dah kahwin sekarang..aku kerja baru..life aku semua baru..even rambut pon baru..aku baru potong rambut..dah lama aku tak potong rambut pendek macam ni..sori, aku belum ada masa nak cerita pasal wedding..sangat banyak perkara yang berlaku..sekarang ni aku tengah cuba menyesuaikan diri dengan keadaan sekarang..
rutin aku agak berubah sedikit sekarang ni..cuma life aku agak terisi..rasa lebih bermakna..even baru 2 minggu hidup bersama suami, tidur sebilik, sekatil, tapi aku faham yang selama ni orang cakap kenal suami even die pakai sari pon..aku macam tahu kenapa..
seronok bila bangun pagi, ada orang kat sebelah..sebelum tidur, ada orang dodoikan..bila sejuk tengah malam ada orang boleh panaskan..bila aku tak boleh tidur, en suami akan teman aku bercerita sampai aku ngantuk.tapi aku susah nak merajuk lama..kang tak pasal2 dapat dosa kering..contoh kalau merajok konon taknak pandang dia, bila aku palingkan badan tak menghadap suami makanya sudah berdosa aku kalau suami tak redha dengan perbuatan aku.jadi tak bolehlah nak palingkan muka@badan..walaupun merajuk, hadap je lah muka suami tu..
semua kerja rumah dibuat bersama..biarlah kalau ada orang nak mengata isteri pemalas kalau suami kita tolong buat kerja rumah..mungkin akan ada yang mengata kita queen control, pemalas, buli suami kalau suami tolong kita buat kerja rumah..suami tolong ambilkan barang dikata isteri kaki buli..mulut orang akan mengata semua yang kita buat..yang penting, suami nak tolong.
sekarang bukan macam dulu isteri duduk rumah je..isteri sekarang bekerja..jadi kerja rumah pon kena dibuat bersama juga..kalau isteri duduk rumah pun, yang ada anak ramai, tak salah suami ringankan tulang tolong isteri..
isteri tugas die melayan suami sahaja..bukan orang gaji dirumah yang nak kena layan karenah semua orang..

No comments:

Post a Comment