Friday, January 4, 2013

Simple Home Made Pizza

 

chintakami

 

Bahan-bahan nya adalah sangat simple.

 

1. Roti nan segera

2. Sos spagety ( Aku guna brand kimball je. Murah dan rasa sama je. Kalau rajin boleh masak dulu sos tu. Nak pedan tambah lah cili or apa2 bahan yang korang suka. Aku terus sapu je atas roti. )

3. Mozarella cheese

4 Topping adalah pelbagai. Kalau rasa nak makan dengan sosej, letak lah soseh sebagai inti. MAcam aku, aku guna ayam cincang ayamas. Masak dulu atas kuali baru jadikan inti.

5. Hiasan – cendawan dalam tin, capcicum dan bawang

 

* Topping dan hiasan adalah optional. Ikut korang nak letak apa.

 

Resepi aku tidak menggunakan oven sebab rumah kami xde oven. Winking smile

 

1. Memula sapu kan sos spageti dan tabur mozarela cheese.

2. Kemudian tabur kan lah ayam dan sayur-sayuran as desired. Apa2 pun boleh ikut selera masing2.

3. Last sekali taburkan cheese lagi skali.

4. Kemudian panas kan didalam micorwave untuk cair kan cheese dan letak atas pan pulak untuk masak roti.

 

Senang kan recipi ni. Pizza segera buatan rumah. Lupa nak beritahu, lapisan pertama cheese (selepas sapuan sos) menghasilkan efek tali macam kat piza hutt tu.. kalau nak tali lebey, letak lah cheese lebih-lebih.

No comments:

Post a Comment