Thursday, January 10, 2013

Bahasa Hannah

Hannah sekarang ni dah berusia 13 bulan.

 

Setiap perkembangan dia, percakapan dia semua aku rekod kan. Sebab anak sulung kot. Semua rasa teruja. Tapi insyaallah adik2 Hannah pun aku akan ingat jugak. Cuma sekarang ni cuma ada dia saje so ingat dia je lah.

 

Di usia 13 bulan ni, Hannah dah belum boleh bercakap. Boleh lah tapi dalam bahasa alien dia. Yang jelas boleh sebot babah. Ummi dia sebut masa nak susu or time emergency. Lately baru pandai cakap nak. To be exact, masa 1st Jan. Kitorang pergi minum cool blog and dia ngecek nak air aku. bising mulut kata nak. Since then banyak lah perkataan dia akan guna nak. makan @ minum dia cakap mammammam..

 

chintakami

 

Orang cakap kalau dapat kaki dulu mulut lambat sikit. Hannah mula jalan jatuh tatih masa umur dia 10 bulan. Boleh jalan betul masa 11 bulan. Mungkin ada betul jugak cakap orang. Tapi aku rasa lambat sangat Hannah dapat cakap. Mungkin sebab aku tak sabar kot.

 

Bukan apa, kadang-kadang penat nak paham kan bahasa alien + bahasa isyarat yang Hannah guna. Naseb baik lah aku paham jugak apa yang dia nak. Mungkin naluri ibu kot. Tak payah cakap pun dah faham anak nak apa.

No comments:

Post a Comment