Wednesday, January 2, 2013

1 Januari 2013

Happy New Year!!

 

Bagi aku new year ke, apa ke sama je. Kami tak sambut pun sebab 1 Jan ni birthday ayah. Maka tiada sambutan tahun baru tapi sambutan birthday ayah.

 

Cuma yang best untuk yang bekerja di Selangor @ KL, new year adalah public holiday. Since aku dibesarkan di JB dan Melaka dimana tiada cuti untuk New Year maka sebab tu aku tak beriye sangat dengan New Year.

 

Semalam first time new year aku ada kat KL. Alang-alang Asri cuti maka ke time ni lah nak merayap dan membeli apa yang patut.

 

Memula pergi Tesco sebab nak cari mouse. Masyaallah orang penuh gila. Bersesak sakan. Lepas tu ke Carrefour sebab ada jualan murah tapi still orang macam lautan.

 

Last sekali ke Mydin sebab nak cari barang dapur. Yang ni lagi menguji mental. Nak masuk ke area Mydin pun sesak sampai kene pusing banyak kali. Nak parking pun Asri berpusing banyak kali. Sempat aku beli barang dan bayar then baru dia dapat parking. Dalam Mydin pun hazab ramai nya orang. dah lah mydin selayang tu sempit. Berator nak bayar pun amek masa setengah jam.

 

Sebab dah kepenatan sangat, lepak Selayang Mall minum-minum. Dekat sini pun orang punya lah ramai.

 

Motif sangat semua tempat jadi sesak masa new year ni. Tapi mostly aku nampak beli barang kelengkapan sekolah. Kekdah nya last minute preparation lah ni. Naseb baik lah tak pergi KL, mau lagi berdouble sesak nya.

 

Kesimpulan nya, new year ni hari orang keluar beramai-ramai. Boleh lemas dalam lautan manusia.

No comments:

Post a Comment