Wednesday, January 9, 2013

Blackberry & Android

Aku pernah tulis pasal BB & Iphone. Kali ni nak cerita pasal BB & Android. Jangan ada yang tersalah maksud dengan tulisan aku ni.

 

Tapi masa tu aku tengah gila kan BB. Konon BB lah terhebat. Sampai mereject segala kebaikan phone lain.

 

Setelah menggunakan BB selama hampir 2 tahun, aku rasa dah sampai masa untuk beralih arah. Sebab nya aku rasa macam fade-up plak dengan BB ni. Tak sangka akhirnya aku pakai touch skrin jugak akhir nya.

 

Dulu sebelum nak beli BB, Asri offer Iphone aku memang tolak mentah2. Sebab reason utama tak nak touch skrin. Now, amek kau. Sumpahan memakan diri. kwang kwang kwang…

 

Setelah memakai BB selama hampir 2 tahun, keindahan nye adalah sekejap saja. Ditambah pulak dengan kepesatan android yang semakin maju membuat kan BB semakin lama semakin busan.

 

Senang cita aku boleh conclude kan, BB adalah overated. Konon smartfon sangat tapi function adalah sangat limited. Maksud aku apps x berapa best compare dengan android.

 

Itu baru apps, perkara lain pun agak menyakit kan hati. Kalau aktif sangat surfing guna BB, sofware crash. It happens to me 4 times. Naseb baek Asri berjaya repair sendiri. Kalau tak, melayang duit aku.

 

Setelah beronak duri bersama BB, akhir nya aku beralih angin ke android jugak. Still tak berminat dengan Iphone.

 

Now im using android and aku rasa android lagi best dari BB. Apps banyak sangat menarik. Surfing pun mudah je. Memula typo memang jadi masalah utama. Dengan keadaan fon aku yang suka memandai-mandai predict word. Main skati dia je. Maka buat awalan aku menjadi ratu typo.

 

Tapi bak kata orang alah bisa tegal biasa. Now touch skrin bukan lah masalah besar bagi aku. In fact seronok pulak rasa.

 

Maka dengan ini aku rasa BB adalah overated dan android adalah seronok. weee…………..

No comments:

Post a Comment