Thursday, January 3, 2013

Home made Popsicle

Hari tu pergi Taman Metropolitan beli ice-cream goyang. Hannah beriya sangat makan. Tapi aku rasa sangat mahal. Ice-cream yang kurus kecik dijual RM1.Sedangkan sekotak susu boleh dapat berbatang-batang kot.

 

Sebab tak puas hati dengan ice-cream goyang maka terhasil lah popsicle untuk Hannah. Lagi puas hati. Lagipun tak ada apa nak risau, ia cuma susu yang dibekukan. Kira bukan nya jajan semata.

 

chintakami

 

ni rupa Hannah menikmati popsicle nya sampai tersandar kekenyangan sebab macam minum susu secawan.

 

 

chintakami

 

Ini lah bahan-bahan untuk membuat popsicle ataupun ice cream goyang yang sangat mudah tapi berkhasiat.

 

Bekas ice-cream tu aku beli kat DIY.Harga sangat murah. RM 1.50 je kot. Ada jugak yang jenis mahal. Ini semua bergantung kepada kehendak masing2.

 

Susu aku beli kat Mydin. Harga baru rm4.50. Kalau beli kat Tesco harga adalah rm5.50. Aku rasa lately harga Tesco makin melampau harga nya. Kemain mahal.

 

Satu kotak boleh buat 18 popsicle. Kalau beli kat kedai size je da separoh dari popsicle aku tapi harga kemain melambung.

 

Flavor ikut korang lah nak rasa apa. Aku pilih strawberry sebab masa beli ice-cream goyang tu Hannah makan yang strawberry flavor dengan enak sekali.

 

Lepas tuang susu kedalam bekas, sejukkan didalam peti. Macam peti aku yang ala-ala antik ni amek masa semalaman jugak nak beku.

No comments:

Post a Comment