Tuesday, January 11, 2011

PEREMPUAN

Entry kali pasal perempuan. Perempuan yang aku tak paham. Aku pun perempuan, BFF aku pun perempuan jugak. Suami kepada BFF aku pun tak paham pasal perempuan. aih..

Sebagai seorang perempuan, lebeh-lebeh lagi sekarang aku dah kahwin, aku dah jadi perempuan yang statusnya isteri orang. Maka, semakin banyak shield aku pasang takot menimbulkan salah sangka orang.

Sejak dari zaman dulu-dulu (maksudnya zaman-zaman muda remaja), aku ada prinsip. Walaupun aku rapat dengan lelaki tu, hubungan tu bukanlah jenis yang over. Aku ada kawan baek lelaki, kitorang baek sangat atau erti kata lain rapat. tapi stil ada batas contoh nya aku tak kan bersentuh kulit dengan kawan lelaki aku dan aku tak kan bertepuk tampar dengan mereka. aku sangat kasar dengan mereka sebab aku tak nak ada apa-apa yang disalah ertikan.

tu kawan baek, yang sah-sah la kalau ada partner pon aku akan jadi kawan kepada partner dia jugak. kalau kawan-kawan seiring jalan, kawan kawan lah kan. kalau yang dah ada partner, jangankan nak call, nak message pun aku tak berani unless ade benda urgent pasal kerja or studi dulu. tu BOYFRIEND orang, kalau SUAMI orang, lagilah aku tak berani nak hubungi.

tapi, yang aku konpius sangat2, ada jugak perempuan yang berani nak message SUAMI orang, malam-malam untuk kongsi masalah. nak ajak dinner lah..call pagi-pagi..berani kan perempuan-perempuan sekarang ni.

mungkin aku masih berfikiran kampung. berfikiran tak payah nak diganggu suami orang, especially diluar office hour. hujung-hujung minggu, malam-malam hari adalah masa untuk berehat bersama keluarga. Apa dah cetek sangat pemikiran sampai tak boleh fikir pasal privacy orang ke. Konpius aku..memang aku sangat sangat konpius. kenapa ada perempuan macam ni. perempuan yang tak reti nak respect privacy dan perasaan orang lain.

aku cuba jadi positif, fikir yang baik baik tapi subject matter perempuan itu kadang-kadang buat aku keliru. message tengah tengah malam..call pagi pagi hari..aih…kalau dalam bahasa kasar nya..KO DAH NGAPE EEH!!

110108-bigthumbnail

No comments:

Post a Comment