Wednesday, January 12, 2011

10 Bulan

Alhamdulillah, hari ni genap dah aku kahwin selama 10 bulan. Lagi 2 bulan, genap lah setahun aku dah jadi isteri orang.

Sepanjang 10 bulan ni, macam-macam aku dah lalui dan semua tu buat aku rasa jadi lagi kuat. (bukan kuat macam badang boleh cabut pokok, tapi mental aku jadi lagi kuat).

Kadang-kadang aku rasa kejap nye da nak dekat setahun, kadang-kadang aku rasa macam dah lama sangat je aku kahwin. Hehe..Tapi kami masih belum ada rezeki lagi nak menimang cahaya mata. Ceehhh, cakap belum pregnant sudah..Okeh, aku masih belum ada tanda-tanda pregnant. Belum rezeki kot. Aku malas nak komen banyak sebab benda ni bukan kuasa kau nak pregnant ke tak. kalau ALLAH dah kata kun fayakun, maka pregnant lah aku. Lagipon, DIA akan berikan yang terbaik untuk umat dia. So inilah yang terbaik untuk aku buat masa ini.

Banyak jugak perubahan yang aku rasa berlaku dalam diri aku dalam 10 bulan ni. Paling ketara, badan aku naik berkilo-kilo. Kak gee cakap sebab perubahan hormon lepas kahwin. Yela, benda baru masuk dalam badan kan. AKu sekarang ni dah masuk kategori GEMUK!!argh, tension weh. Baju lama-lama banyak dah tak muat.

Secondly, aku semakin rajin ke dapur. Bukan lah nak cakap aku pandai masak, tapi sekarang ni aku rajin memasak. mungkin sebab asri selalu bagi galakan menyebabkan aku rajin masak. Cara galakan asri adalah makan dengan selera nya bila aku masak. Tu kira galakan jugak kaan..kan..kan..

apa pun, aku berdoa supaya kami akan kekal bahagia sampai akhir hayat, bukan sampai anak cucu je..aku selalu doa, biarlah aku mati dulu dari Asri.

No comments:

Post a Comment