Friday, January 14, 2011

Kahwin muda

Masa kami decide nak kahwin, ada yang suka ada jugak yang memcemuh. Bukan setakat kawan, saudara mara pun ada yang mengata pelbagai. Rata-rata komen cakap muda lagi. Bagi aku biasa je tapi maybe agak muda untuk zaman sekarang ni kot. Tapi aku tak kisah pun sebab famili dan kawan-kawan rapat semua suka. Yang penting, kami yang nak kahwin.

Macam-macam komen negatif aku dengar. Ada yang cakap tak puas enjoy, ada yang cakap famli tak sempat rasa duit, paling teruk cakap ada yang cakap belum sesuai nak kahwin sekarang. Kau siapa yang menentukan kebahagian orang. Tuhankah?? yang tahu masa depan orang. Kadang-kadang, orang cakap main sebat je tanpa fikirkan batul salahnya. Walaupun umur dah banyak tak bermaksud kau tahu segala nya.

Sebenarnya, bukan senang nak decide untuk berkahwin. Maksud aku, dari segi rintangan dan halangan. Tapi lagi kuat mereka nak menghalang, lagi kuat tekad kami untuk berkahwin. Ini bukan gatal ye, tapi iktikad. Ceeeh..=)

Ada orang cakap, dah kahwin nanti tak boleh nak enjoy-enjoy. Susah nak kelur la, nak lepak jumpa member lah. Senang cerita, zaman kebebasan bujang dah tak ada. Tapi tu mungkin pemikiran orang yang suka fikir negatif je kot. Bagi aku sama je, even much better dari bujang. Lepas kahwin, nak ronggeng sampai pagi pun dah tak ada orang bising. aku still keluar malam lepak sampai pukul 2 3 pagi. Tengok midnite movie. paling besh, nak pegang tangan ke hapa ke dah tak ada orang nak kesah. Nak marah apa nya, tangan yang dipegang tu, tangan suami sendiri. HALAL okeh!! Keluar pulak, lepaklah bawak spouse masing-masing. Its much more fun you know.

Maybe ada orang tak selesa nak lepak bawak spouse. Susah nak borak la, nak gelak la. Bagi aku, lepak bersama itu seronok. Dapat have fun dengan member-member and dapat spend time dengan kekasih hati. nak gelak kuat ke, nak gosip ke. Buat je lah sesama. Nak malu apa, dah suami sendiri kot. Lagipun budaya lepak sesama ni sebenarnya dah lama kami praktikkan. Sejak zaman zaman study dulu. Hehehe…

Nak pergi mana-mana pun, en suami yang hantar dan teman. Kalau ada yang menyibuk nak marah, biarlah. Pedulikan. Ko keluar dengan suami ko. Duit yang keluar pun, duit ko dan suami. Pedulikan apa orang kata sebab orang tak perngah happy tengok orang lain happy.

Apa yang aku nak cakap dekat sini, kahwin muda bukan penghalang segalanya. you still can build your career, still can have fun with mate and do whatever you want as long you know how to handle it.

No comments:

Post a Comment