Monday, January 24, 2011

Manusia Keji

Geram betul aku dengan sorang mamat ni. Pasal manusia yang tak paham bahasa. Dah la dia tka paham bahasa, tapi dia nak sound orang. Keji betul aku rasa mamat tu. Helo bang, setakat pakai t-shirt MU siam lepas tu pakai rantai ingat ko dah bagus ke.

Aku rasa semua orang tahu kot maximum item untuk express lane berapa. Tapi yang tak tahu, selalunya, maximum item untuk express lane hanya 10 SAHAJA. Kalau lebih, ko beli beli stok barang makan banyak-banyak, SILA BERATUR DI KAUNTER LAIN!!

Mamat yang konon dia stailo sangat ni, shopping untuk stok barang makanan dia dengan pregnant wife dia. Pasangan romantis ni berator la depan aku. Bila turn dia, cashier cakap lah dekat dia,

“ni express lane bang, saya tak boleh amek item banyak. tadi saya dah kena marah sebab kasi customer barang banyak bayar kat sini”

yang mamat konon stailo ni menjawab, takde rasa bersalah ni, dia tengking budak counter tu.

“ala, kira jelah 2 resit. bukan susah sangat pon”.

kesian budak tu aku tengok, terkulat-kulat dia kena marah. dah la bukan salah dia. aku yang kat belakang ni rasa berhangin je tengok mamat tu. dah lah barang dia banyak, dalam 20 item tapi tetap maintain kebangangan dengan yakin untuk berator dekat express lane.

masa dia nak blah tu, dia boleh sound cashier lagi,

“lain kali baik-baik sikit”..ada ke patut dia sound cashier tu.

orang lain pon beli barang jugak, orang lain pon nak cepat. tapi still tahu mana nak berator. Ada otak, letak kat mana tah. lain kali, kalau agak-agak dah beli barang penuh sebakol, jangan berator dekat express lane. Ngang!

No comments:

Post a Comment