Monday, January 17, 2011

Kencing Tak Lawas

sejak kahwin, aku rasa boleh kata dalam sebulan adalah 2kali aku akan face benda ni. Saket weeh..Rasa ngilu je diujung-ujung nak abes kencing tu.  Kalau nak terkencing lak, macam nak kencing sangat-sangat tapi bila kencing keluar sikit je.

sakit perut

Setiap kali jumpe doktor, mesti they said the same thing. My urine got virus. Kena makan antibiotik okie lah nanti. Reason being sebab baru kahwin. Ada benda baru yang menyebabkan kuman senang masuk ke pundi kencing (korang paham-paham sendiri lah eh macam mana kuman tu masuk). Ada gak doktor cakap sebab vagina kita tak biasa dengan benda yang baru ditemui.

doktor sugest aku minum air barli dan jus cranbery. Bagus untuk melawaskan kencing.  menurut kata dokor lagi, pundi kencing perempuan adalah pendek compare dengan lelaki maka perempuan mudah terdedah kepada kuman.

aku pun tak pasti bila benda ni baik betol. Tapi menurut kata-kata mereka yang berpengalaman, benda ni normal untuk yang baru kahwin.

 

1 comment: