Sunday, February 7, 2010

tak faham aku perempuan yang kuat sangat ni

maybe entry ni agak emosi..aku sendiri tak tahu nak cakap macam mana perasaan aku sekarang ni..maybe sedikit terusik sebab ada orang masih mengejar kasih seorang lelaki..dimana lelaki tu adalah tunang aku..tapi aku tak marah tunang aku sebab dia dah beritahu everything dekat aku..aku tau dia tak selindung apa2..dan aku percaya tunang aku (walaupun aku percaya dia tak sampai 50% sebab aku taknak jatuh terduduk bila something happen)

tadi dia tujuk twitter dia punya follower..benda ni lah yang membuatkan aku rasa terkedu..one of the follower adalah perempuan yang suka kat dia..yang suka dekat dia dari zaman dia degree 1st sem..sekarang ni asri dah kerja..satu tempoh yang agak lama dari zaman belajar sehingga kerja..aku tak kisah dia nak minat asri or what so ever tapi yang aku kisah tolonglah berhenti mengekori asri..kau nak minat, minat diam2 lah..jangan kacau bakal suami orang..

masa baru-baru kewujudan perempuan ini, kami agak kerap bergadoh kerana dia..ya..aku memang sangat cemburu..pernah kami tengah dating, tiba2 ada mesej masuk di hp asri berbunyi,

“hi asri..u free tak..i nak ajak u teman i shopping”

mesej ini sangat menimbulkan keraguan sebab bagi aku, bila dah rapat je berani nak ajak teman shopping..waktu tu assuming aku, asri sebenarnya agak rapat dengan perempuan ini..sebab dia tak pernah beritahu aku pasal kewujudan perempuan ini..tiba2 aja hantar mesej ajak teman shopping..sebab aku tak tahu mestilah aku hangin..kes ini agak kecoh sampai family masuk tangan sebab waktu tu aku rasa sangat tertipu..aku rasa tertipu sebab dia tak pernah beritahu kisah perempuan ni (sebab tu aku tak berapa percaya tunang aku.bukan sebab dia curang tapi bila dia ada rahsiakan sesuatu yang besar macam ni so i cant control myself).sebab terlampau marah aku sampai terfikir nak putus tunang sebab aku rasa tertipu sangat.kakak aku called that woman to explained about us sebab that woman still kacau tunang aku tapi selamba tanpa rasa bersalah dia kata hak dia nak kawan dengan tunang aku..

even kakak aku dah called dia, dia still contact dengan tunang aku.tapi kali bukan melalui hp..dia guna ym pulak..pantang asri on ym mesti akan buzz..bila dilayan macam2 la ayat nak mengayat..waktu ni lah dia luahkan perasaan.even that time dia dah ada boyfriend tapi still suka dekat asri..kuat betul cinta dia terhadap asri..banyak kali dia cuba untuk merapatkan diri dengan asri..macam2 dia cuba lakukan untuk mengharapkan asri balas cinta dia..dalam kelas selalu perhatikan asri tapi dia marah asri sebab asri tak pernah tegur dia, bukan setakat tegur tapi pandang dia pun asri tak..sampai ada satu tahap, masa faculty function dia sanggup duduk semeja dengan asri semata-mata nak asri tegur dia..kecewa asri tak tegur dia, asri ignore dia macam dia tak ada kat situ..keliru aku kenapa dia mengharapkan asri nak tegur dia..siap dia nak kecik hati pulak tu..yang paling lawak, sepanjang 2tahun dia selalu perhatikan asri dia tak pernah nampak asri dating dengan aku, dia tak pernah nampak asri dengan tagi..padahal asri sentiasa berkepit dengan tagi waktu nak pergi kelas..sampai ada yang cakap asri dan tagi gay sebab selalu berkepit tapi perempuan ni tak pernah nampak tagi dengan asri..

aku ingat cerita dia menghubungi tunang aku akan berlalu bagaikan angin sebab asri tak layan dia..dah lama dia tak buzz asri since asri declare tak kan terima dia..dia pun menyepi lama dah..hampir setahun dia tak kacau kami lagi..tapi baru2 ni dia muncul lagi..jadi follower dalam twitter pulak..tapi kali ni aku daah kewl sebab aku tahu apa yang berlaku..cuma aku masih tertanya2 kenapa dia still nak mengetahui pasal asri…kenapa dia nak berkawan dengan asri..setakat berkawan aku boleh terima tapi kalau dah nak menghantar mesej, ajak keluar its too much bebeh..lagi satu kalau betul ikhlas nak berkawan, kawan lah dengan aku sekali.pesanan aku untuk perempuan ini, tolonglah jangan kacau tunang aku lagi..

kepada perempuan yang pernah hadapi apa yang aku pernah lalu ni, semuanya okie asalkan pasangan anda tidak layan orang ketiga tapi kite still kena berjati-hati sebab orang macam ini akan berusaha dan menggunakan pelbagai cara untuk mancapai matlamat..macam pak imam nampak perempuan seksi, still akan terliur jugak walaupun iman tebal didada..yang penting berhati-hati dan jangan terlampau percaya..

No comments:

Post a Comment