Sunday, January 17, 2010

satu perjalanan yang jaoh

da sebulan aku tak dapat nak update blog kesayangan aku ni..sejak kerja baru ni, susah betul aku nak akses internet..nak harapkan interent opis, huh…mana ada internet..cc je la harapan aku untuk surf..tapi tak bole selalu jugak sebab balik umah da penat..balek pk nak rest je dulu..tak cam keje dulu, balek uma senang hati..sometimes aku rindu sangat waktu dulu..even aku tensen dengan environment, tapi aku agak relax..yg peting, aku dapat menghabiskan masa dengan parent aku..aku rindu sangat time2 aku kat umah..buruk macam mana pon, aku suka duduk umah tu dengan parent aku..bila jauh2 ni, sayu sangat bile aku terkenang parent aku kat kampung..kalau ada pilihan, memang aku nak duduk kampung..tapi kat kampung takde pulak kerja yang sesuai..tapi aku kena berjaohan pulak dengan kesayanganku..adeh..penin pale aku..aku nak dekat dengan kesayanganku, kawan2 and famli aku..aku perlukan mereka semua..

aku suke kerja baru aku..tapi aku bukan suka dengan apa yang aku buat..aku suka dengan environment dia..(even tak boleh nak akses internet)..kawan2 kat sini semua baek2..dah lah aku paling muda kat dalam opis ni..so far mereka agak peramah and rajen nak tolong aku ajar2 apa yang patut.

aku jugak ada geng 1 malaysia (asri bagi nama)..sebab aku ada 2 orang kawan yang duduk area workspace aku..diaorang pon budak baru jugak..so kami bertiga macam satu geng sebab duduk dekat, jaoh dengan orang…borak pon sama2 kita..makan pon kadang2 bersama..the best part dalam geng ni lengkap ada melayu, cina n india..but the worst is im the only girl..

4232423995_58f3f4ef73_o

sekarang ni aku dalam proses nak menyesuaikan diri dengan keadaan yang baru..kalo tak sesuai jugak, kene cari keja baru lah nampak nya..aku suke kerja aku sebab ada kawan2 n environment yang selesa..tapi aku tak suke dengan apa yang aku buat sebab system is not forte..argh……………

No comments:

Post a Comment