Wednesday, January 20, 2010

hari malu

Bad day betul aku hari ni..tah macam aku boleh salah book bilik meeting..dengan muka yakin yang confident, aku cakap kat bos aku da book bilik..kebetulan, ada orang guna bilik meeting..so bos aku siap cakap dia da book bilik tu..sekali bila tengok balik, orang tu tak salah..aku yang salah..memang aku dah book, tapi aku book minggu depan..aku pon tak faham kenapa aku boleh salah letak date..malu sangat dekat bos aku..kawan yang memang tengah tension apalagi, memang menyirap lah bila aku buat salah..aiseh, sorilah bos..i didnt do it purposely..dalam meeting, kerja aku kene redo and bos nak hari ni juga…aduh..mana sempat..nasib baik rakan-rakan lain tolong back-up cakap kat bos tak sempat satu hari..

nasib baik ada Rajes, ofis aku bertindak pantas pergi book bilik meeting kat sebelah..nasib baik free..so dapatlah teruskan meeting even mood bos dah semacam..tq so much lah Rajes sebab selamatkan keadaan..Kadang-kadang aku rasa bersyukur sangat, even aku tak suka dengan apa yang aku buat, tapi kawan-kawan ofis aku ramai yang sanggup back-up aku and tak putus-putus bagi kata semangat untuk aku teruskan kerja ni..sebab mereka lah aku masih kuat bertahan dan cuba perlahan-lahan belajar benda yang aku palin tak suka dulu, programing..Kalau dapat kerja tak best, environment pun macam haram, memang aku tak boleh tahan kot..

as a new comer, memang aku agak clumsy, menggelabah and blur selalu..nasib baiklah abang2 n kakak2 kat ofis aku semua stok yang boleh nak mengajar..even mereka bz ya amat tapi still boleh lagi nak menolong..dalam memulakan perhubungan, mulut kena ramah tamah lah dok menegur orang..atlis bagilah senyuman kalau malas sangat nak menegur..kalau ada apa yang tak tahu, tanya2lah kepada yang tahu..senang nak buat kerja..

moral of the story, check betul-betul masa buat kerja barulah tak kena marah dengan bos..tapi pengalaman 1st time kena marah dengan bos buat aku rasa malu sampai tak nak jumpa bos lagi…tapi hikmah nya, lepas ni jangan cuai2 lagi..nak2 dapat bos yang serius dan kejadian berlaku time dia stress..memang berdouble malang macam tu..huahuahuahuahua..

No comments:

Post a Comment