Monday, July 30, 2012

Ramadhan 2012

Tahun ni tahun ketiga kami berpuasa bersama. Jadi bertambah special sebab tahun ni ada Hannah. Aku pun tak kerja. So buat julung2 kali nya aku memasak di untuk buka. Sahur aku masak macam biasa lah.

 

So far, baru 3 kali kot pergi bazar. Agenda buka di luar pun mungkin tak ada since ada si kecik ni. Kat rumah pun susah nak buka, ni pulak kalau buka luar. Mau onak dan duri nak makan.

 

Family aku memang tak berbuka nasi. Ayah memang akan buat pelbagai jenis mee sepanjang bulan puasa. Since Asri pun memang nak diet nasi, so sepanjang minggu aku masak mee je lah. Letih gak fikir nak masak apa hari2.

 

1 Ramadhan

 

mamak_mee_goreng2

 

3 Ramadhan

Spaghe-Bolog_793727c

4 Ramadhan

003

 

5 Ramadhan

 

kueyteowgoreng

 

6 Ramadhan

images (1)

 

7 Ramadhan

images

 

 

Puasa kedua ada kisah menyayat hati. Will blog about it later. Alhamdulillah berjaya aku masak untuk minggu pertama ni. Sekarang dalam otak penat memikir menu nak masak. Penin fikir nak masak mee apa. Any idea tak?

 

Nota kaki : Semua gambar adalah di google. Tak dan nak amek gambar setiap kali lepas masak.

No comments:

Post a Comment