Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan Bersama Hannah

Tahun ni puasa pertama aku bergelar ibu. Bukan ibu biasa je, tapi puasa sambil menyusukan Hannah. Even Hannah dah makan, dia still minum susu aku sepenuhnya.

 

Sebelum masuk bulan Ramadhan, aku risau gile kalau susu tak cukup. Tu satu hal, risau kalau gigil tak larat. Yelah, sebelum ni lepas Hannah menyusu 2 @ 3 round mesti dah haus dan lapa. Alahmdullilah, masuk hari ni aku masih berpuasa. Lapar dan haus macam biasa saje. Syukur.

 

Thanks jugak lah kepada kakak2 dan mak yang sudi berkongsi experience. Petua yang aku amalkan senang je, banyak minum air masak dan air susu. Lepas tu makan kurma. Sahur pun dihujung2 waktu.

 

Aku berdoa masih mampu berpuasa dan menyusukan Hannah sepanjang Ramadhan ni. Wish me luck tau!

No comments:

Post a Comment