Wednesday, July 25, 2012

Aqiqah Hannah

Alhamdullilah, lega rasa majlis aqiqah hannah dapat disempurnakan.

 

Majlis bermula pukul 12 tengah hari. Ada 2 group untuk bacaan yasin dan doa selamat. Bermula dengan group lelaki which is kawan2 ayah, kemudian lepas Zohor bacaan Yasin oleh kumpulan yasin mak.  Seronok tengok meraka berkumpul macam ni. Agak2 kalau dekat bandar ada lagi tak eh aktiviti macam ni..

 

chintakami

 

chintakami

 

Kami tak buat cukur jambul, cuma belah mulut sahaja which is lagi bagus. Sambil diiringi selawat dan bacaan suci, mulut Hannah disuap dengan kurma dan air zam2. Semoga Hannah menjadi anak yang solehah. Kata-kata nya yang dituturkan manis sentiasa.

 

chintakami

 

Simple dais deco by Ude. Dalam famli aku bab2 mendeco, buat gubahan semua pass ke ude. Semua ni adalah DIY. Guna je apa yang ada. Bunga pahar pun DIY.

 

 

chintakami

 

Salah satu daripada kambing ni bakal menjadi korban aqiqah Hannah. 2 ekor kambing yang belah belakang tu shaking gila. Maybe dia dapat tahu yang dia bakal disembelikan kot petang tu.

 

chintakami

 

 

Majlis berjalan lancar cuma aku sedikit kesal sebab gambar tak berapa banyak dak banyak yang kabur. Tak sempat nak bergambar sakan since sangat busy ke hulu kehilir menyediakan persiapan.

No comments:

Post a Comment