Sunday, July 29, 2012

Dialog Lelaki & Perempuan

3 minggu lepas kami dikejutkan berita kemation seorang classmate Asri. Arwah meninggal selepas melahirkan anak.

 

Sedih sangat. Kesian dekat baby tu. Belum kenal apa2 dah kehilangan mak. Arwah baru kahwin bulan 9 tahun lepas.

 

Masa berjumpa di kenduri kahwin, kami berborak pasal arwah. Aku yang emo ni mestilah feeling sedih on behalf for the baby. Baby kot, kesian lah kan. Bapak dia lantak pi lah. Amazingly, most of them pity to the father.

 

Perbualan aku dan member Asri.

 

Aku: Sedih lah baby tu. Takde mak dah.

 

T: Kesian kat bapak dia lah.

 

Aku: Ala, bapak dia boleh kahwin lagi. Baby tu dah takde mak.

 

T: Kesian lah kat bapak dia. Kau ingat senang ke nak cari lain. Tak semudah tu lah nak cari pengganti.

 

*pouse*

 

Aku rasa surprise dengan jawapan dia. Mungkin ikhlas dari hati seorang lelaki.

 

Mungkin masih ujud lelaki setia. Kata-kata geng kedai kopi tentang isteri ganti mungkin tak boleh diterima di kelompok kawanan ni.

 

Dalam hati, kembang setaman hati berbunga-bunga.

 

Eh, before kejadian Asri ada dedicate kan aku lagu.  Lagu Andai Ku Bercinta Lagi. Dok nyanyi selalu lagu ni kat aku. Kalau betul perasaan dia macam dalam lirik, alhamdullilah. Macam kena pulak dengan discusion kami lagu ni.

 

Lirik Lagu Andai Ku Bercinta Lagi –MOJO

Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga
Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini
Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?
Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda
Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh
Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih
Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com

No comments:

Post a Comment