Thursday, December 19, 2013

Handbag Hilang di Tesco

Last sunday, lepas horey horey makan makan kat rumah Yus, kitorang lepak luar then before balik singgah Tesco, as ussual replenish barang dapur.

Berita tak best nya, aku tertinggal handbag dalam troley. Yes, I know aku careless. Dek kelam kabot dengan Hannah yang cranky dan melayan kan saket pinggang ni semua benda boleh terlupa.

Lepas loaded barang, laju je aku tolak troley tanpa ambil handbag yang aku sangkot kat troley. Dalam 10 minit kitorang pusing balik memang gone dah handbag nya.

Paling aku ralatu, hilang beg ni ,adalah hilang dokumen. Tak ku sangka akan alami kehilangan macam ni. Selain tu, kerugian paling besar adalah s3 aku pon gone sama. Duit memang takde sebab aku x pegang cash. Cuma kalau dia jual balek Fossil purse aku lepas lah dia nk makan McD seminggu.

Big  thanks dekat security team Tesco sebab dorang bagi kerjasama. Lepas berpusing tak jumpa beg aku terus buat report kat Tesco then dorang view CCTV sebab nak tengok siapakah penyangak itu.

Tapi mungkin bukan rezeki aku kot,by time aku letak troley, CCTV tak record yang tu. yang sempat di rekod nya time aku keluar dari pintu. Haih, memang takde rezeki lah nama nya tu.

Aku sedar aku careless. Kalau dah tertinggal, memang orang tak kan nak pulang balik. tahniah lah siapa yang bertuah orang pulang balik.

AKu still berharap pencuri pulang kan balik dokumen aku. Leceh oi nak buat balik. Dengar nya MyKid JPN x buat reisued. Kalau betul, kesian Hannah takde MyKid.

1 comment:

  1. Ya Allah...kesianya...mtk2 org tu pulangkn blk la kn...mmg leceh kn shopping brg dapur ngn anak.alya ni pn ikut mood dia,kdg kte umpan kasi coklat etc. kalo brjaya masuk dlm supermarket tu,cpt2 g tmpt mainan kasi dia amik ape sj dia nk.tp xbli la kn.nk bayo ltk blk.haha.nsb baik dia ok kalo dpt pgg kjap pn jdla. Anyway,kte pn br je wat cmni....ble nk shopping brg dapur/kua uma yg rs2 mmg alya ni nk brdukung aje...kte xbwk handbag. Br je bli wallet kecik yg mmg muat2 selit dlm poket. Fuhhh aman gle nk jln. Handbag kecik pn br bli. Lecehkn ngn handbag beso...ngn anak nk dukung. So kte bli slingbag kecik just nice utk ltk wallet ngn hp je.

    ReplyDelete