Tuesday, December 17, 2013

Birthday Party Jimat

Last week buat birthday party kat kampung pulak. Kali ni celebrate dengan family melaka.

Since nama pun birthday jimat, banyak element yang telah di cut cost kan. Almaklum lah barang semua naik maka selagi boleh jimat jom lah kita jimat.

1) Kek

chintakami

Kek aku beli online dekat Kings Cofectionary. Beli awal dapat discount 10%. Ada macam-macam jenis kek. Kek yang aku order ni kek ice-cream. Price RM65 kot after discount. Dalam tu memang pure ice-crema and not bad lah rasa nya.

2) Menu

chintakami

Aku xde pulak gambar proper menu. Tapi menu adalah simple dan semua adalah homemade. Takde tempah2 ni. Antara menu donat, sandwich,cupcake, popia, cookies dan mihoon goreng. Air pulak bandung soda. Adalah few jajan macam smarties tapi semua party pack size yang kecik tu. Of course segala nya beli kat Mydin sebab memang murah compare tu others.

3) Door gift & Props

chintakami

Doorgift and props aku guna seminimal mungkin. Doorgift aku beli kat DIY je. Sekeping sand art baru 80sen. Compare kat kedai luar yang cinonet tu paling murah RM3 kot. Yang flag gantung tu pun harga RM3. So memang jimat.

Photobooth props paling jimat dalam dunia sebab free. Cari gambar kat google then print sendiri dan tampal sendiri.

Untuk decoration, guna lah apa yang ada asal kan tak payah keluar duit. huhuhu.

Aku menulis ini bukan lah nak mengkondem sesapa yang buat party besar-besaran tapi aku berkongsi party jimat ku ini. Harap tiada pihak yang tersinggung ataupun terasa.

No comments:

Post a Comment