Thursday, October 29, 2009

ikan bakar keramat

las week aku ade interview dekat sieger engeneering..company bumiputera yang baru nak naek..alhamdulillah, aku dapat keje tu tapi aku tolak..sebab nya, gaji die nak offer sama taraf dengan diploma rate..mungkin orang kata aku demand, tapi berpada-pada lah kalau nak bg offer pon..kalau nak budak degree, bagi la gaji up sket at least 1.8k..mayb belum sampai masa aku berhijrah ke kL kot..after interview, aku pegi makan kat iakn bakar keramat yang dekat pasar keramat dan LRT keramat..kalau dari jalan sultam ismail atau yang sewaktu dengannya, naek AKLEH satu plaza tol je da sampai..dekat sangat pon..tapi, yang jadi masalah nak masa nak makan..nak parking pon siket nya punya..kawasan situ memang gile sempit dengan orang nak lalu dan parking..lastly, tunang aku aprking jaoh dekat area dewan..jalan kaki pon jalan kaki lah labu....asalkan dapat makan kat situ..yang tunang aku kata sedap dan berbaloi..




sekali lagi kami harus bersabar..dah la aku berjalan kaki jaoh, nak tunggu untuk duduk to be served pon lambat sangat..lebeh kurang 20 minit baru kami dapat duduk..disebabkan tunang aku nak kena masuk kerja pukul 2, so kami sangat kesuntukan masa..tapi, segala pengorbanan aku berpanas nak makan ikan bakar memang berbaloi..air asam + sup kaki ayam dia memang sedap..no wonder la tempat ni full je selalu..even gerai die buruk, sempit, panas dan agak kelihatan kotor..those yang memang fussy dengan hygene aku rasa mesti tal selera nak makan kat situ kot...aku dengan en jejaka sangat lah menikmati ikan bakarnnya sampai tulang..

*harga + rasa memang sangat berbaloi-baloi..tak sampai rm 10 pon..










No comments:

Post a Comment