Thursday, June 14, 2012

Baby Seat

Aku nak suggest kepada ibu ibu bapak bapak, beli lah BUMBO Seat. Ade jugak jenama lain, ANBEBE. Murah sikit tapi getahnya tak selembut Bumbo.

 

Ada banyak sebab yang aku berkenan sangat dengan Bumbo Seat. Aku pernah cerita betapa berguna nya benda ni pada aku.

 

Antara bouncer vs bumbo seat, aku prefer bumbo. Sebab nya aku tengok Hannah sampai umur 2 bulan je nak duduk dalam tu plus activiti dalam bouncer adalah limited. Memang bumbo pun duduk sahaja tapi dalam bumbo baby bole tengok view sekeliling. Tak adalah dia busan sangat.

 

Hannah duduk kat bouncer setakat nak separa baring sambil layan perasaan. Tu pun kejap je dalam 15 minit. Lepas tu mintak pegang.

 

Bila baby dah 6 bulan, masa nak bagi makan letak dalam bumbo adalah posisi yang sesuai. Sebab nya masa nak bagi makan baby kena dalam keadaan duduk untuk elakkan baby tercekik. Baby yang belum duduk stabil masuk dalam bumbo memang boleh duudk sebab system support nya bagus itu.

 

Untuk baby yang belum boleh duduk betul, makan luar adalah one tiring session sebab kena pegang baby. Nak letak dalam baby chair tak muat lagi.. Kang jatuh pulak baby. Solution bawak je bumbo, selamber letak atas meja. Parents nak makan puntak ada hal.

 

Pergi shopping kat tesco, malas bawak stroler. Letak je bumbo dalam troley.

 

Banyak situasi boleh guna bumbo ni. Bagi aku, tak pe kot spend lebeih sikit untuk baby asal kan manfaat kan kegunaannya dan bagus untuk baby.

 

Bumbo boleh diguna kan seawal umur 3 bulan. Lagi cepat ajar lagi bagus.

 

chintakami

 

chintakami 

 

 

chintakami

 

 

chintakami

2 comments:

  1. Slm sis..ada nak jual bamboo seat tak..whatapp me 0195000813..sgt2 perlu seat yg murah2

    ReplyDelete
  2. Slm sis..ada nak jual bamboo seat tak..whatapp me 0195000813..sgt2 perlu seat yg murah2

    ReplyDelete