Monday, June 4, 2012

Baju Pengantin Perempuan

 

Kita selalu impikan wedding yang ala2 fairy tale kan. Even simple tapi mesti nak pakai baju cantik2. Yelah, hari bahagia kan. Sekali seumur hidup. Baju pengantin lah yang paling penting.

 

Kalau pergi wedding mesti nak tengok pengantin.

 

Baik budak kecik sampai lah ke makcik2.

 

Yang budak perempuan nanti mesti tersenyum2 nampak pengantin.

 

Makcik2 pulak dok soksek tengok pengantin pakai baju apa, make-up macam mana.

 

So, bagi aku baju pengantin sangatlah penting. Boleh rosak majlis kalau baju tak lawa. Gelebeh ke, ketat ke. MEsti mood pengantin dah lari kan. Nama pun sekali dalam seumur hidup, sampai ke anak cucu dok tengok baju kahwin ni.

 

Mesti tak best kan kalao baju pengantin  tak lawa. nanti2 masa belek album kahwin sedih je rasa.

 

Masa aku kahwin, aku sanggup tempah baju sanding sebab nya aku tak jumpa baju mak andam yang aku nak. Susah nak jumpa dress macam aku pakai ni plus sesuai dengan size aku.

 

Kebanyakkan butik pengantin offer gown pengantin yang kembang2 tu. Me dont like.

 

Sampai sekarang kalau tengok je baju kahwin aku mesti senyum sorang2. Puas hati okeh baju kahwin aku ni.

 

chintakami

 

Masa kahwin aku still free hair, so now terpaksa hitam kan tang kepala. Ni lah dress kahwin aku. Specially design untuk body aku. Best sangat aku rasa sebab Nina design buat aku tak nampak gemuk.

 

Baju ni kain plain je. tapi Nina dah ubah jadi macam baju princess. Dada dia patch kan lace then tabur kristal swarovski satu badan. 

 

 

chintakami

 

Kain aku request nak ada ekor.. Saje feeling princess. Nama pun Raja Sehari kan. :). Kain pun special sebab Nina patch kan dengan lace sampai ke ekor.

 

chintakami

 

Nina ni designer baju kahwin aku. Dia ni memang expert bab2 baju kahwin tak kisah lah moder or traditional. Since dia pernah kerja dengan butik pengantin cina, so korang tau je lah macam mana hasil kerja dia. Aku memang sangat puas hati.

 

Layanan pun memang terbaik sebab Nina ni peramah. Senang nak deal dengan dia.

 

chintakami 

Ini antara hasil kerja tangan Nina. Dari majlis glamor i.e anak Dian P. Ramlee, sampai ke majlis sempoi ku. (aku kahwin buat kat kampung je). Nina manage to design baju ikut keadaan dan selera pengantin.

 

Untuk yang bertudung dont worry k. Sebab Nina pun ada design untuk pengantin bertudung.

 

chintakami  chintakami

 

If korang berminat nak tengok lebih lanjut ataupun nak berhubungan dengan Nina,  boleh pergi ke blog dia http://www.beauglam.blogspot.com/.

 

Aku cerita bukan sebab aku dapat share tau, aku cerita sebab aku ouas hati ambil dengan dia. Benda baek kan bagus untuk dikongsi bersama. Chekidaout..............

No comments:

Post a Comment