Sunday, June 24, 2012

Life as FULLTIME Housewife

Genap 7 bulan aku menganggur.  sekarang. Actually bukan menganggur sangat sebab aku masih bekerja, bekerja yang gaji nya di akhirat..Cewaaahh..

 

Siapa kata duduk rumah itu membosan kan. Well, bosan sebab tak ada teman bercakap je kot. tu tak jadi masalah besar rasanya.

 

Bagi aku, seronok sangat life sekarang ni. bangun pagi, siap kan asri pergi ekrja. Bekal lunch dia, buat kan air then dia dah pergi kerja bermula lah rutin aku. Sama ada nak sambung tidur atau pun kemas ataupun surfing. Kekdah nya aky boleh buat apa yang aku suka.

 

Hannah bangun, bagi dia makan, mandi kan. Main2 kejap dia tidur. SO rutin aku berulang2 sampai asri balek.

 

Nampak amcam bosan tapi aku rasa puas sangat sebab aku sendiri yang jaga Hannah. BOleh masak kan untuk asri. Sejak kawin, memasak menjadi kegilaan aku. Tengohlah badan asri maju macam mana. Hehe.

 

Bila dah seronok sangat, mood nak kerja pun macam ke laut. Ada few offer aku reject sebab jauh. How I wish dapat kerja depan rumah je. Mimpilah che nor ooi..haha..

 

Those yang kata bosan tak kerja cuba dalami dan selami tugas Housewife seronok tau. Tapi ini adalah pendapat untuk orang yang tak berapa suka keluar rumah. Aku memang suka lepak rumah je.

 

Duduk rumah jaga anak, layan suami adalah seronok. Cuma tak seronok fulus tak berapa nak masyuk lah.

No comments:

Post a Comment