Wednesday, June 27, 2012

Kawan

Antara orang yang paling rapat dengan kita selain family. Bagi aku sekali berkawan, sampai selama nya lah berkawan. Sayang aku pada kawan kadang-kadang melebihi macam saudara. Sebab kan sayang, bila kawan tu happy kita pun sama tempias happy nya. Tak dapat apa pun kalau nak dengki mengjeles ni. Infact sakit hati adalah. Better happy sesama kan.

Dalam 26 tahun ni, bagi aku kawan come and go. Macam-macam ragam dah aku jumpa. Ada yang seiring jalan, sehidup semati, tikam menikam. Macam-macam dah. Tapi life must go on. So hari-hari kita buat kawan baru. Yang mana stay, yang tu lah kawan sejati.

Orang kata kawan ketawa tu ramai. Aah, memang ramai. Tapi kawan menangis susah nak cari. Kawan yang buat aku menangis pun ada. So for that reason, aku tak punya ramai kawan. Kawan seiring sejalan je lah bak kata mak.

As I said before, kawan yang stay tu lah kawan. Makna nya kawan yang ada time susah senang. Kawan yang tak kan simply percaya apa orang cakap. Kawan yang akan terus bersama tak kisah lah apa yang berlaku. Tapi tu dah bukan kawan. Tu sahabat. Yang sayang nya melebihi saudara.

Bukan tak ada kawan tikam belakang. Kawan suka jaja cerita pasal kita. Kawan yang menempel masa dia susah, dah senang bye-bye. Banyak dah jenis kawan aku jumpa. Kadang-kadang dalam baik, belakang kita berlori kena dengan dia. Aku tak simpan dendam, in fact aku bersyukur. Sebab nya, benda-benda ni menambahkan lagi new chapter in my life. Biarlah orang nak mengata, yang mengata tu makna nya bukan kawan lah sebab tak kenal kawan sendiri sampai sanggup nak mengata kan.

Even dah berkeluarga, sahabat tu tetap penting. So semua sahabat-sahabat aku memang stok masuk dalam family terus. So mana-mana sahabat aku dah faham dah. Aku akan bawak famli aku time berjumpa takpun mereka lepak kat rumah aku.

Kepada kawan2 aka sahabat aku, terima kasih sebab masih bersama aku. Ada yang dah bersama dari zaman hingus, ada yang kenal masa dah kerja. Tapi korang semua tetap ada dalam hati aku. Aku harap sangat, persahabatan kita terpelihara dari anasir jahat. Biarlah orang nak mengata, mengadu domba. Sebagai sahabat, kita kenal hati budi masing-masing.
Zaynorsuhada
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment