Friday, June 1, 2012

Hannah 1st Solid Food

First solid food yang aku buat kan Hannah adalah puree labu. Aku beli yang dah siap potong. Kang beli sebiji buat busuk je sebab aku tak pernah masak labu sebelum ni.

 

Dekat Tesco ada jual yang dah siap potong macam ni.

 

chintakami

 

Memula aku potong dadu dan stim kan labu2 ni. Kemudian aku blend campur dengan susu aku. Kira macam susu ibu berperisa labu la lebih kurang.

 

chintakami

 

Untuk potongan ang macam ni, aku dapat buat 10 bekas puree. Dah siap blend, masuk kan dalam baby letak dalam baby cube kemudian beku kan.

 

Untuk permulaan, minggu pertama aku bagi satu hari sekali. So setiap hari, before tidur aku turun kan satu bekas ke bahagian bawah. Esok nya just panas kan dalam microwave.

 

Since Hannah baru belajar makan, puree dia adalah sangat cair. Cair tahap angkat sudu puree boleh meleleh turun.

 

chintakami 

Hannah sangat exited dapat makan.

No comments:

Post a Comment