Sunday, April 8, 2012

Medical Coverage

Setiap majikan bagi aku wajib menyediakan medical coverage. lebih bagus lagi kalau unlimited untuk satu family. kalau tak mampu nak bagi unlimited lagi, atleast bagilah untuk lepaskan sakit pening.

 

ini kerana, aku perhatikan kos perubatan kat negara kita agak mahal. ok, orang boleh kata pergilah gomen kan murah. memang murah tapi  berdasarkan pengalaman aku, rakan2 dan keluarga sesungguh nya lebih mudah kalau nak ke swasta. bukan memperkecilkan hospital gomen tapi hakikatnya ramai yang tahu macam mana tahap servis mereka.

 

medical cost bukan murah ye zaman sekarang ni. sekali pergi klinik rm70++ tak lari. kalau pergi lepas pukul 12 gandakan dua saja amount tu. kalau ada anak, especially baby, sekurang2 nya sebulan sekali mesti kena pergi klinik. ada je sakit nya. biasalah, budak2 kan. to be a parents, memang kena standby duit klinik anak. kita orang tua boleh tahan sakit, tapi baby nak keluarkan kahak sediri pun tak reti.

 

tapi yang aku perhatikan, kebanyakan majikan tak ambil peduli pun pasal medical ni. cukup baik ada cover untuk diri sendiri, ada yang memang tak ada langsung. aku rasa, dalam banyak2 benefit, medical benefit ni lah yang patut kita titik beratkan.

No comments:

Post a Comment