Monday, April 9, 2012

Baby demam

 

da dekat seminggu Hannah tak sihat. last saturday masa dekat JB, pagi sabtu badan Hannah dah start dedar. tapi sebab aku kemaruk nak keluar dengan casper, maka aku hangkut je sekali Hannah. masa keluar petang tu badan dia dah okie sikit. happy je mood dia. (so far, hannah memang happy je selalu)

 

 

hannah

tidur dengan uncle naz

 

 

hannah 2masa ni demam tapi mood okie lagi

 

 

malam sampai rumah ada makan2, pukul 10 badan dia makin panas. pergi klinik doktor kata demam biasa, just dapat ubat demam. malam tu anyah tolong sponge kan badan Hannah then tampal cool fever. dia merengek masa badan dia panas sangat. bila dah spongy akan badan dia, dia okie. tapi 3 – 4 kali bangun malam. bangun bukan nak susu pun, cuma merengek sambil mata pejam. kalau tak merengek, mulut dia macam mumble semacam. agaknya demam panas sangat kot.

 

 

Plentong-20120331-01175demam tapi still senyum

 

 

Ahad tu balik Kl, sepanjang jalan kejap dia okie kejap x okie. aku asume maybe sebab baru baik demam so badan rasa tak sedap. susu pun tak nak sampai bengkak cik B ku. so sepanjang perjalanan tu kitorang dok melayan je lah karenah Hannah ni. ikut kan je rentak dia.

 

sampai seremban, asri rasa badan Hannah macam panas. aku lak yang sengal ni rasa macam biasa. pukul 7 dekat seremban, jalan jem pulak. asri dah kelam kabut sebab dia dah risau puteri dia demam panas.

 

pukul 9 doktor check, masa ni temparature Hannah da 38c. amek kaw! terus masuk ubat bontot sebab doktor kata panas sangat. rasa bersalah sangat dekat Hannah sebab aku macam x sensitive dengan dia.

 

patut lah tak nak susu, rupa nya tonsil dia dah bengkak. tekak merah sangat. dengan suhu panas. memang tak selesa lah anak dara aku ni.

 

balik rumah, sambung bagi antibiotik and tampal cool fever. 2 malam aku kami tak tidur. sekejap2 spongy badan Hannah takot suhu naik lagi. towel basah sentiasa ada. nak tidur pun tak nyenyak asek dok tengok Hannah okie ke tak. demam panas sangat bahaya untuk kanak2 especially baby.

 

 

 

moral of the story, sila standby thermometer. senang nak pantau baby bila demam.

No comments:

Post a Comment