Monday, April 9, 2012

Bumbo Seat

 

Aku start duduk kan Hannah dalam seat ni masa umur dia 4 bulan. based on review kata nya bagus untuk support tulang belakang baby. even mat saleh masa dalam pantang pun ada letak baby dalam ni dah. dorang memang berani sikit rasa nya. one of my friend yang guna, dia kata anak dia cepat duduk.

 

memula ada gak yang tak kasi aku letak Hannah dalam ni. tapi bila tengok how it works, ramai kata okie pulak. lagipun aku tengok ramai je golongan profesional letak anak dalam ni. doktor pun letak which means bagus la kot benda ni kan.

 

aku pulak letak Hannah kat dalam ni sebab convenience. sekarang ni pantang besar Hannah kalau terlentang kan dia. dia suka duduk dapat pusing2 kan kepala. Hannah kan selalu lupa umur dia berapa. so dengan letak dia dalam bumbo, aku rasa sekarang ni tak lah letih nak pegang dia selalu. cuma tak boleh lama sangat la dia duduk dalam ni. bila dia dah lenguh tu angkat la.

 

kalau pergi makan pun senang. since Hannah belum boleh duduk sendiri, so tak boleh duduk dalam baby high chair. kami lak malas nak pegang gilir2, cara terbaik duduk kan je hannah dalam seat ni. lantak lah orang nak kata apa letak anak atas meja. bukan nya kau nak tolong jaga pun kan.

 

 

bagi aku, banyak kelebihan bumbo ni. macam tangan kedua aku untuk pegang Hannnah.

 

 

 

chintakamitengah layan SUJU

 

 

 

chintakami 

ummi and babah nak lepak tapi Hannah tak nak baring

 

 

 

chintakami

masa ni aku tengah iron baju. tu yang badan pusing ke aku

 

 

 

chintakami

dalam kereta (duduk dalam kereta tak selamat unless kalau ada orang jaga)

 

 

 

chintakami

bersantai depan rumah

No comments:

Post a Comment