Tuesday, August 16, 2011

rezeki anak ada dimana mana

setiap anak ada rezekinya. tak kisah lah macam mana keadaan nya, insyaALLAH ada rezekinya.

masa aku disahkan pregy, ada jugak lah yang say something bad about my pregnancy. tapi kami tak amek pusing sebab i believe with rezeki anak. memang ekonomi kami belum stabil, tapi bila disahkan pregnant, aku rasa inilah rezeki yang terbaik kami.

sebulan lepas tau aku pregy, aku berhenti kerja. sebab nya dapat bos yang super duper menyakitkan hati. sebelum apa-apa hal baik aku blah. huhu..lama jugak aku mengaggor, lebih kurang 2 bulan. masa ni sengkek gak

risau jugak sebab sekarang dah sumber dah jadi satu. harapkan gaji asri je. dalam takut-takut tu, alhamdulillah kami boleh survive. cukup jugak gaji asri seorang je. cuma tak lah semewah mana. tapi lepas lah makan pakai semua.

bila da masuk 6 bulan, aku still tak dapat kerja so aku terus redha. mana ada company nak ambik pregnant lady kan. tapi tak disangka, ada jugak orang nak hire aku lagi. now dapatlah nak saving untuk baby.

pasal barang baby lak, kak ngah aku nak sponsor semua persiapan. aku cuma beli sikit-sikit je. kan rezeki nama nya tu.

bagi aku, apa yang berlaku ada hikmah nya. memang orang sekeliling akan condemn selagi boleh. ada je yang tak kena. yang penting suami isteri bersatu teguh, tepislah kata-kata orang tu. mulut orang kan..memang ada je yang tak kena selalu.


No comments:

Post a Comment