Friday, August 5, 2011

Puasa masa mengandung

Alhamdullilah, hari ke-5 puasa aku still dapat bertahan. masih larat untuk berpuasa.

tapi hari pertama agak mencabar. pukul 3 dah terasa lemah. pukul 7 time dah nak berbuka nak bukak mulut pun dah tak larat. baby pun tak bergerak. malam pukul 11 bila aku makan 2nd round baru rasa baby gerak. letih agak nya anak ummi ni.

masuk hari ke-2 sampai ke hari ke-5 ni aku rasa dah semakin okie. baby pun sometimes ade rasa gerak cuma tak banyak. malam dah nak tidur baru rasa macam kena ketuk ketuk perut ni dari dalam.

alhamdullilah, selama ni aku takut gigil tak boleh bangun tapi bila puasa okie pulak aku rasa.

cuma sahur sangat penting. asri hari hari akan pastikan aku akan makan nasi, milo+oat, vitamin, calcium dan buah. nasi makan sikit pun tak pe tapi mesti kena makan.

as for today aku stil dapat puasa. harap nya dapat lah aku habis kan puasa bulan ni. tak sanggup mak nak mengganti nanti. baby, tolong bagi kerjasama ehh nak..love u..

No comments:

Post a Comment