Monday, August 15, 2011

mengidam

asal teringin nak makan something je mesti orang akan relate dengan mengidam. expecially time preggy. macam macam la tekak nak makan.

sebenarnya sampai sekarang aku confuse mengidam tu macam mana. orang kata kalau mengidam, memang nak sampai dapat. selalu benda yang pelik pelik yang tak pernah dengar tu lah nak makan.

tapi bagi aku kalau yang nak pelik pelik tu macam mengada lah pulak kot. nak makan telur ikan terubuk yang beranak sulung ke kan. xpun, nak makan makanan mahal yang confirm tak mampu tapi dok merengek jugak nak makan. tu memang confirm mengade, bukan mengidam.

so far, alhamdullilah aku takde pulak mengidam pelik. cuma teringin nak makan macam macam makanan. itupun aku rasa sebab aku lapar. being a pregy woman, memang selalu lapar. bila dah lapar, tu yang dok memikir nak makan macam macam. cuma kadang kadang ada jugaklah yang teringin sangat sangat sampai berhari hari dok terliur lagi. tapi tak de lah kalau xdapat aku nak merajuk sakan.

tapi zaman sekarang ni, ada lagi ke eh orang mengidam makan pelik-pelik, aku rasa macam pelik je kalau ada. :)






No comments:

Post a Comment