Friday, November 8, 2013

Balik Kampung

Assalamualaikum..

Hari ni nak balik kampung. So dari semalam dah sibuk mengemas dan mengepack baju. Punya lah exited kemas rumah dari bilik belakang bawak ke hall. Jadi superwoman dalam rumah ni so dari A-Z memang mak hincik je yang kemas. Nak cari boxer pun tak tahu kat mana.

Korang pernah rasa tak bila nak balik kampung aura semangat jadi lain macam. Walaupun baru minggu lepas balik kampung and kampung tu tak lah jauh mana pun.. Tapi sebab nak balik jumpa mak ayah dia punya exited lain macam. Semua benda jari rajin sesangat.

Let say minggu ni nak da plan nak balik so dari awal minggu dah rasa tak sabar. Buat apa semua fikir kampung je. Tah lah, maybe aku hover tapi sebab aku memang dari dulu homesick kronik kot. Bawak sampai dah kawin pun tetap lah homesick. Naseb baik Asri pun suka balik kampung aku. So rasa best tu makin bertambah lah. Tapi berani dia tak suka balik kampung aku.. Hahahaha..

Tapi kan, bukan aku sorang je homesick.. Hannah lagi teruk. Kalau dia tau esok dia nak balik kampung, malam sebelum tu memang payah sangat nak tidur. Exited melampau. Bila dah sampai kampung, dia boleh jerit exited nya “rumah, rumah” . Apa, selama ni kat KL bukan rumah kamu ke nak????

Tapi yang leceh nya bila nak balik kampung ni, banyak nye barang nak bawak turun. Al-maklum lah, aku kan duduk rumah kayangan. Tingkat 4 takde lift. Memang seksa jiwa raga kalau time nak bawak/naik turun barang. Sebab malas nak ulang alik, kitorang sanggup jadi lori. Jadi lori means angkut sekali arung one shot. Berat memang tak yah cakap lah. Barang Hannah dah satu beg. walaupun balik weekend 2 hari je, bonet tetap full. Mak cakap, “baru anak sorang kereta dah macam ni.. Anak 5 camne lah nanti..” Tapi seriously memang penuh kereta. Aku pun tak tau kenapa boleh jadi camtu..

Ok lah.. nak sambung kemas rumah. Petang ni Asri sampai terus caucincau..

No comments:

Post a Comment