Thursday, January 19, 2012

Karenah baby sebulan

sejak Hannah da sebulan ni, lega sikit aku rasa..bukan apa, sebab aku dah mula slow-slow paham rentak dia..

Kalau dulu, aku cepat je rasa stress bila Hannah menangis tak nak letak..ada time tu, tengah malam bangun lepas tu nak dukung..*mak kau ngantuk tau x*..tengah2 malam nak kena berjaga lepas tu tak paham apa la budak ni nak..memang cepat je temperature aku naik..

Kenyang gak la Hannah kena marah sebab bangun mengarok tengah malam. Kadang-kadang sebab tak tahan, aku biar je Hannah melalak..kalau Asri ada, selamat lah Hannah sebab asri sabar sikit bab-bab melayan karenah Hannah ni..

Tapi ni masa awal-awal dulu..masa aku ikutkan sangat kata hati..huhu..

Kak su pernah cakap kat aku, jaga budak kena ikhlas..so aku rasa maybe aku xcukup ikhlas..bila aku ikhlas, perlahan-lahan aku paham rentak Hannah..

Sekarang aku perasan, Hannah tak kan nangis tanpa sebab..dia boleh baring terketik sorang bawah playgym kalau dia kenyang, xngantuk or xde apa-apa masalah lain..cara dia nangis untuk setiap masalah berlainan..jadi kena alert dengan cara dia nangis untuk tahu kenapa dia nangis..

Sekarang ni, kalau dia bangun tengah malam pun xjadi masalah..pastikan dia kenyang then nanti dia boleh main sorang-sorang sampai ngantuk..

Tapi ni peel dia sebulan..orang kata, baby ni bertukar-tukar..lusa Hannah 2 bulan..hope kalau bertukar pun, jangan lah yang pelik-pelik tau intan payung mucuk..


Zaynorsuhada
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment