Wednesday, January 25, 2012

Bila dah ada anak

Ramai cakap, lepas kahwin hidup berubah..Tapi aku tak rasa sangat perubahan lepas kahwin..macam lebih kurang sama je sebab memang before kahwin aku n asri will do everything together..Maybe 30% je kot life aku berubah..cuma yang obvious, tetiba ade room mate lelaki..nak kena masak, siap kan baju kerja asri..dulu before tidur chat tru fon now face to face..

Now bila dah ada Hannah, baru aku rasa life aku betul-betul berubah..since day 1 after Hannah lahir aku dah rasa..sebab nya masa baru lepas deliver, nak bergerak sakit nya ya ampun..then dalam pantang..terasa seksa..nak gerak sakit, bangun, jalan semua rasa sakit..until now, I still feel the pain..badan yang dah takde shape..memang berubah terus kan..

Masa tidur pun dah lain..tidur pun x nyenyak macam dulu..kejap-kejap terjaga tengok Hannah..cek dia ok ke x..xpun susukan Hannah..same with asri..dia pun macam tidur ayam takut Hannah xselesa..

Bangun tidur pun ikut jadual dia..sebab Hannah bangun pagi mesti kena terus keluar bilik..jadi nya even ngantuk still kena bangun..mak pesan, tidur ikut time baby so bila dia bangun boleh jaga dia..itulah aku..Hannah bangun tengah malam, aku pun bangun sama..dia tidur sampai tengah hari, sama lah kita eh baby..

Rasanya masa dengan asri pun dah semakin kurang sebab Hannah demand attention dekat dia je selalu..jadinya ummi and babah kena lah beralah sebab puteri pucuk kecubung ni sorang..macam tau-tau je timing ummi and babah..baru nak duduk sebelah dia dah bunyik..

Bila keluar pun sama..asri dah dengan 'new handbag' dia..jadi nya handbag aku pun dah xguna..keluar sekarang guna backpack je sebab kena bawak barang anak dara ni..

Setiap masa, setiap waktu, apa yang dilakukan mesti fikirkan pasal dia je dulu..nak shopping pun fikir pasal Hannah je dulu..sampai kesudah, ummi n xdapat apa2..


Zaynorsuhada
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment