Tuesday, January 17, 2012

Diet Masa Mengandung

Ni diet aku tau, kesan aku baca dari merata-rata tempat aku amek sana sikit, sini sikit last2 aku combine ikut selera aku..

neurogain
Aku makan ni sebab orang kata bagus untuk otak baby..so far, aku tak tau nak kata betol ke tak sebab Hannah pun baby lagi..hehe..
Sejak makan ni, HB aku maintain 12..kalau xmakan drop jadi 10..
Aku xmakan suplement lain macam obimin, acid folic, calcium or yang lain-lain..

Bliss
Aku minum Nestle bliss sebab sembelit ya ampun..1ari minum satu mug je dah cukup..amalkan minum ni semua nya ok!..

Susu soya
Since aku dah tak lalu nak minum susu tepung untuk orang pregie tu, aku kuat melantak soya..

Calciyum
Aku start kekurangan calcium masa 5bulan++ kot..masa tu, kuku mudah terkopek..pernah sekali, gigi berdarah..nak makan pil calcium, aku ade baca efect jangka panjang, boleh kena kat pinggang..nak elak, kena minum air masak banyak2..sebab macam banyak sangat cekadak, malas nak makan ubat..makan calciyum je senang..
Kesannya, tulang Hannah cepat keras..umur 2minggu hannah dah boleh angkat kepala masa menyarapkan dia..50hari dah tumbuh gigi..

Susu kambing
Minum masa hujung2 7bulan..aku minum yang brand HiGoat..1hari 2sachet, pagi and malam..
Kesannya, Hannah xde kuning masa lahir..

Kurma
Orang kata, bagus untuk otak bayi..aku makan kurma yang ada almond..tapi kesan belum nampak lagi..

Jus cranberry
Pregie woman memang senang kena kencing kotor..so minum ni memang bagus untuk kencing kotor..

Ni yang aku amalkan hari-hari, diet harian yang lain aku bedal semua je cuma jangan minum air gas hari-hari..nanti ada kencing manis and anak akan jadi besar..hannah lahir berat dia 3.8kg..tanjat gegurl okeh..



Zaynorsuhada
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment