Wednesday, December 14, 2011

Poligami

Out of sudden aku terfikir pasal poligami..lelaki asal tanya je mesti akan setuju untuk poligami..tapi bila tanya macam mana kalau perempuan dibolehkan untuk poligami, apa perasaan dorang..dan dan tu dorang bantah..

Paling kelakar aku rasa bila ditanya sebab poligami, ikut sunnah nabi..ai, tang kawin pandai pulak cakap ikut sunnah nabi..tapi pernah tak para lelaki fikir, ciri-ciri wanita yang nabi kahwini..tujuan nabi berpoligami..sunnah yang lain-lain xnak ikut pun..ibadat sunat nabi xikut pun..

Kebanyakkan yang aku tengok, lelaki kahwin lagi dengan perempuan muda, cantik, kalau janda sekalipun xde pulak amek janda melarat..pilih janda berhias..

Sebagai perempuan n isteri, memang aku tak setuju 200%..sebab utama, aku seorang yang tamak..aku tak boleh nak share kasih sayang hubby aku dengan orang lain..

Tipulah kalau cakap boleh berlaku adil..macam mana nak sukat kasih sayang tu biar sama banyak..mesti tak boleh kan..

Kemampuan bukan setakat wang ringgit..kemampuan diukur dari pelbagai sudut..kalau setakat ibadat wajib pun rongak2, ibadat sunat macam mana pulak..yet claim kahwin lagi sebab nak follow sunnah nabi..tak ke kelakar macam tu..

Mintak dijauhkan benda2 macam ni..kalau ni dah tertulis aku pasrah tapi selagi boleh memang aku xmahu..ada ke perempuan yang boleh terima denga redha eh..




Zaynorsuhada
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

Post a Comment