Thursday, December 15, 2011

Movie Melayu

Ini adalah pendapat peribadi aku..

Aku rasa movie melayu yang banyak adegan kolej adalah merapu..kebanyakan nya adalah over..boleh dikatakan yang berlakon jadi student (bukan menghina tau) yang tak pernah jadi student U, berlakon jadi student U adalah sangat anoying sebab sangat2 tak hidup dan aku rasa sangat apakah yang berlaku???????????? Kau tak payah hover boleh x..

Tu pasal pelakon, jalan cerita pun sangat merapu..banyak movie shoot dekat UiTM and obviously they claim they are konon2 nya study dekat UiTM..ada few movie memang claim konon2 study di Uitm and ada yang just sebut kolej..

Tapi cerita yang ditunjol kan aku rasa menjatuhkan imej Uitm..kalau kau dah claim cerita kau tu konon2 study di Uitm please la ikut undang2 uitm sket..UiTM ada dress code kot..bukan main redah je nak pakai baju apa..

Antara cerita yang aku rasa paling bodoh adalah papadom..kecewa aku bila director potray kan environment uitm macam tu..dari segi student punye attitude, peel, etika pakai baju sampai lah ke lecturer..semua tu aku rasa nonsense and memalukan imej uitm..boleh kalau nak berlakon jadi student pun tapi biar lah realistik dan kalau boleh tak payah claim study di uitm kalau nak buat cerita yang bodoh macam tu..

Banyak lagi cerita2 yang melibatkan uitm tapi potray benda merapik..maybe korang disagree dengan apa yang aku cakap ni tapi ni pendapat aku saje..aku harap sangat movie maker ni bukak lah otak sikit buat cerita biar diterima akal..





Zaynorsuhada
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

1 comment:

  1. awak ambik ape?
    masscom..LOL.
    dalam papadom ade cina masuk uitm.pelik betul.

    ReplyDelete