Wednesday, March 9, 2011

Anak

Diam tak diam hujung minggu ni genap dah SETAHUN aku dah jadi isteri orang. Dalam setahun macam-macam yang aku dan asri dah tempuh. Ada yang suka kami bahagia, ada gak yang mengeji.

Aku bukan nak cerita pasal mariage aku, aku nak cerita pasal anak. Kalau korang perasan kan, asal kahwin je orang akan tanya bila nak ada anak..bila anak sulung lahir je, terus tanya bila nak tambah lagi. bila pregnant anak kedua. ketiga, keempat orang tanya lagi, asek pregnant je. Sigh..susah betul pemikiran orang ni.

Okeh, berbalek pasal anak. aku rasa semua orang nak anak kot. even asri kata dia tak kisah kalu dah ditakdirkan kami tak ada rezeki anak, sebab dia dah ada baby (aku le tu). tapi aku tau, dia pun nak anak jugak. aku lagilah nak sangat sangat sangat sangat.

tapi, kena ingat benda-benda macam ni rezeki. bukan kita punye kuasa kot. ari ni proses terus cakap, ni terus jadi anak. semua tu kuasa ALLAH. Dia satu je yang ada kuasa nak tentukan.

bila baca blog blog orang, tengok orang ada anak, hati perempuan mana yang tak sayu weh. hati siapa yang tak melonjak-lonjak nak ada anak. ramai je kawan-kawan yang kahwin je terus lekat. kak sarah, date kahwin sama dengan aku sekarang dah lepas pantang da pun. 1st annivesary dia sambut dengan anak. COMEL sungguh situasi ni. Tapi kalau aku menangis air mata darah sekalipun, memang belum rezeki kami. Nak buat macam manakan.

Nasib baek, sehingga ke hari ni family aku tak pernah tanya sekali pun pasal baby. itu dah cukup lega untuk aku sebab dorang paham, ITU ADALAH SOALAN SENSITIF.

Kalau ada soalan-soalan berupa menanya benda-benda sebegitu rupa, aku nak je jawap SAYA BUKAN TUHAN NAK DECIDE MENGANDUNG KE X. rasa macam tersayat sayat pilu je bila orang sibuk tanya bila nak ada anak..ishhhhh……..

hari-hari aku doa nak ada baby. asri selalu cakap mungkin ALLAH tahu sekarang bukan masa yang sesuai untuk kita. Sebab tu kita belom dapat baby lagi. dia marah betul kalau ada orang yang nak mempersoalkan kuasa ALLAH..

korang doakanlah aku dikurniakan anak yang sihat, cergas, bijak dan terbaek la senang cerita. =) . n kalau ada kawan-kawan lain yang dah kahwin tak kisahlah baru atau lama tak payah la tanya BILA NAK ADA ANAK..sedih macam tertusuk sembilu weh soalan ni.

imageaku teringin sangat nak dapt TWINS

No comments:

Post a Comment