Thursday, October 13, 2011

Baby dan Babah

Ada orang cakap, anak perempuan akan lebey sikit dengan ayah dia even dari dalam perot lagi. Memula aku tak percaya sebab selama ni yang lebey apak dia. Kalau untuk baby semua on. Paling tak tahan dia punya jaga sangat melebey. Skema abes follow what good and not. Ummi nak serong pun babah sangat strict okeh. (!_!)

Lately baby dah pandai tunjuk belang. All this while memang dia akan bergerak aktif expecialy malam. I thought maybe I tengah rest so baru dia akan gerak actively. Lagipun malam la baru ade masa nak belek and cakap2 dengan dia. As usual apak dia lah yang paling banyak cakap and baby akan gerak macam respond to what her father talk about.

This week, both of us x sihat. Aku kena urinary tract and Asri having bad flu. So dia memang menjauhkan diri dari aku. (Reason takot effect baby. Dia kan menjaga baby). Since Asri tak mahu berinteraction sangat dengan aku, baby pun terkena tempias. Asri dah tak cakap sangat dengan baby almost 3 days.

So within these 3 days, baby sangat kurang gerak. Aku ingat kan sebab aku xsihat so baby pun feel the same. Rupe nya aku sangat silap okeh. Masuk hari ke-3 baby kurang gerak, Asri borak dengan baby dia start main bola dan gimrama balik. Seolah-olah macam tengah reply apa yang apak dia cakap.

Selama ni aku cakap dengan dia xlah seaktif ni dia gerak. Dengar suara babah terus nak main main.. Noti sungguh buat peel macam ni kan.. Penat lah aku dok risau baby kurang gerak.

Tak sabar tunggu baby keluar. Makin lama makin rindu nak jumpa baby.








Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

2 comments:

  1. Blh xnak ckp...baby adik ni mengada...blm kuar lg dah pandai manja2 ngn papa dia. Bagusnya lahai dpt suami mcm tu....masa time kte pregnant,kte sorg2 je ygamik berat. Sebab kte je yg duk cari info sme. So apa2 pun sendiri jela yg jaga n tau xblh itu ini. Bagusla asri jaga. Papa yg prihatin!

    ReplyDelete
  2. memang mengada sangat la kak sara..n asri pun sangat melebey..mayb first baby kot..n dia memang nak baby girl..masa kak sara dulu maybe sebab korang jaoh kot..

    ReplyDelete