Thursday, September 22, 2011

si lembut dan si kasar

ni aku nak cerita pandangan aku aje. tak ada kena mengena dengan orang sekelililing aku. sebab nya, tiba-tiba aku terfikir, orang yang lemah lembut, pendiam ni sebenar nya adalah orang yang paling bahaya. compare with the loud speaker, at least kita tau apa yang dorang rasa. even kadang-kadang memang menanah telinga, tapi kalau terkena dengan dengan si lemah lembut ni lagi bahaya sebab terus menusuk ke hati.

contoh macam ni, kau baek dengan si A, dia ni memang lemah lembut. semua orang akan fall dengan kebaekan dan kelembutan dia. sekali dia ni lah yang kebas bofren korang. tak pun, sebenar nya dia ni lah dok tabur cerita. kan saket sebab never expect orang macam ni akan buat onar.

tapi kalau si loud speaker ni, dia akan cakap apa dalam hati dia. kita tahu ketelusan dia.

oh, maybe the best word, ketelusan. bagi aku orang yang jenis cover-cover baek ni tak berapa nak telus. ye la, dok nak tunjuk prestasi baek depan orang and dia cuba sembunyikan sikap kejam yang ada. who knows kan. so peel mr jackel to dia simpan dalam senyap dia buat lah project.

tapi tak semua orang macam ni. ni segelintir je. mungkin ni apa yang aku rasa. lain pulak dengan apa yang korang rasa kan..


No comments:

Post a Comment